Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VCT001 | VİDEO ÇEKİM TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Video içerikler üretebilmek amacıyla, temel kamera kullanımı becerisi kazanma
Bilgisayar Teknolojileri Bölüm Başkanlığında Görevli Öğretim Elemanları
1 | Kameralar ve çalışma prensiplerini öğrenerek teknik becerisini geliştirir. |
2 | Temel kamera hareketleri, kompozisyon kurallarını öğrenerek uygulama becerisi kazanır. |
3 | Video çekim tekniklerini öğrenerek video içerikler üretebilir. |
4 | Bu bilgileri kullanarak proje üretebilir. |
5 | Video dosyaları hakkında teknik bilgiye sahip olur. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Kameralar ve çalışma prensipleri, kamera türleri, kamera ayarları, temel kamera hareketleri, kompozisyon kuralları, çekim teknikleri, kamera destek ekipmanları, objektifler, ışık ve aydınlatma, kamera çekim hataları, kameralarda ses kayıt, video dosya türler
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Kameralar ve Çalışma Prensipleri, Kamera Çeşitleri, Kullanım Amaçlarına Göre Kamera Çeşitleri -Stüdyo Kameraları -EFP Kameralar (Electronik Field Production) ENG Kameralar (Electronic News Gathering), Amatör - Profesyonel Kameralar, Analog ve Dijital Kameralar, DSLR Kameralar | Kamera Türlerini gösterir Uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
2 | Kameralar ve Destek Ekipmanları -Shoulder Rig (Omuz Destek Sistemleri), Kamere Sehpası (Tripod – Monopod), Sehpa Kafası (Head), Kamera Kızağı Pedestal, Örümcek (Spreader) ve Tekerlek (Wheeler Matte Box, Follow Focus, Monitör, Viewfinder, Dengeleyici Sistemler | Kamera Destek Ekipmanları gösterir uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
3 | Kamera Ayarları-ENG Kamera Ayarları, DSLR Kamera Ayarları, Enstantane ve Çalışma Prensibi | Kamera Ayarlarını gösterir uygulama | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme,Ödev etkinliği tartışılması | Ön Okuma |
4 | Diyafram ve Çalışma Prensibi, Enstantane ve Diyafram İlişkisi, Kameralarda Duyarlılık Ayarları, White Balance Ayarları | Diyafram ve Çalışma Prensibi, Enstantane ve Diyafram İlişkisi, Kameralarda Duyarlılık Ayarları, White Balance Ayarlarını gösterir uygulamalar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
5 | Temel Kamera Hareketleri- Yatay Çevrinme (pan), Dikey Çevrinme (tilt), Truck (Kaydırma), Dikey Yükseliş ve Düşey Alçalış, Dolly, Takip Kamerası, Mezopan, Zoom | Temel Kamera Hareketleri- Yatay Çevrinme (pan), Dikey Çevrinme (tilt), Truck (Kaydırma), Dikey Yükseliş ve Düşey Alçalış, Dolly, Takip Kamerası, Mezopan, Zoom gösterir uygulamalar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
6 | Objektifler Objektiflerle İlgili Temel Kavramlar, Objektiflerin Sınıflandırılması ve Etkileri, Normal Açılı Objektifler, Kısa Odaklı (Geniş Açılı) Objektifler, Uzun Odaklı (Dar Açılı) Objektifler, Değişebilir Odak Uzaklıklı (Zoom) Objektifler, Farklı Amaçlara Yönelik Objektifler, Balıkgözü Objektif, Makro Objektif | Objektiflerin türleri ile ilgili uygulamalar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
7 | Kompozisyon Teknikleri-Çekim Ölçekleri, Kamera Yüksekliği, Dramatik Açı, Aşırı Dramatik Açı, Kuş Bakışı | Kompozisyon Teknikleri-Çekim Ölçekleri, Kamera Yüksekliği, Dramatik Açı, Aşırı Dramatik Açı, Kuş Bakışı uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
8 | Aks Çizgisi, Eğik Açı, Aşırı Yakın Plan, Plan Sekans, Derinlemesine Kompozisyon, Düzlemsel Kompozisyon, Algıyı Yönlendirme | Aks Çizgisi, Eğik Açı, Aşırı Yakın Plan, Plan Sekans, Derinlemesine Kompozisyon, Düzlemsel Kompozisyon, Algıyı Yönlendirme uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
9 | Işık ve Aydınlatma- Aydınlatmanın Türleri, Aydınlatma Araç Gereçleri, Işık Ekipmanları, Temel Işık Kurulumu ve Mantığı | Işık ve Aydınlatma- Aydınlatmanın Türleri, Aydınlatma Araç Gereçleri, Işık Ekipmanları, Temel Işık Kurulumu ve Mantığı uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
10 | Kamera Çekim Hataları- Kamera Konumlandırma Hataları, Aks Sıçraması, Kameranın İstenilen Psikolojik Etkiyi Verememesi | Kamera Çekim Hataları- Kamera Konumlandırma Hataları, Aks Sıçraması, Kameranın İstenilen Psikolojik Etkiyi Verememesini gösterir uygulamalar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
11 | Kameranın Mekândan Kaynaklanan Sebeplerle Yanlış Görüntü Üretmesi, Kameranın Aksesuarlarından Kaynaklanan Hatalar, Kamera Hareket Hataları | Kamera Hareket Hataları Uygulamaları | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
12 | Kameralarda Ses Kayıt- Video Kameralarda Ses Bağlantıları, Mikrofon Türleri, Mikrofonların Yapısal Özellikleri, Mikrofonların Kullanım Alanları, Mikrofon Aksesuarları, Ses ve Sesin Temel Özellikler | Kameralarda Ses Kayıt- Video Kameralarda Ses Bağlantıları, Mikrofon Türleri, Mikrofon Aksesuarları ile ilgili uygulamalar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
13 | Video Dosyaları- Video Dosyalarının Özellikleri, Kare Büyüklüğü (frame size) | Videolar ile ilgili Uygulamalar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
14 | Kare Sıklığı (frame rate), En-Boy Oranı (aspect ratio), Video Dosyası Türleri | Videolar ile ilgili Uygulamalar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme | Ön Okuma |
1. Donis A. Dondis, “A Primer of Visual Literacy”, MIT Press: Cambridge, 1973
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 3 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Gösterme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 4 |