Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEL001 | SAYISAL ELEKTRONİK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Sayısal elektronik kavramları hakkında bilgi kazandırmak ve uygulama becerilerini geliştirmek.
Bilgisayar Teknolojileri Bölüm Başkanlığında Görevli Öğretim Elemanları
1 | Bilgisayar sistemlerinde kullanılan sayı sistemleri arasında dönüştürmeler yapar. |
2 | Lojik ifadelerini sadeleştirerek devrelerini kurar. |
3 | Entegre devreler kullanarak toplama ve karşılaştırma gerçekleştirir. |
4 | Kod çözücü, kodlayıcı, çoklayıcı, tekilleyici ve flip flop devrelerini kurar. |
5 | Laboratuvar ortamında bireysel ve grup çalışmasını uygular. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Sayı sistemleri, Boole cebiri, Karnaugh haritaları, Lojik kapılar ve tümleşik devreler, Toplayıcılar, Karşılaştırıcılar, Kod çözücüler, Kodlayıcılar, Çoklayıcılar, Tekilleyiciler, Flip floplar.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Sayı sistemleri; Onluk ve ikilik sistem | Onluk ve ikilik sistemler arası dönüştürmeler | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma | Ön Okuma |
2 | Sayı sistemleri; Onluk ve ikilik sistem | Onluk ve ikilik sistemler arası dönüştürmeler | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma | Ön Okuma |
3 | On altılık ve sekizlik sistem | On altılık ve sekizlik sistemler arası dönüştürmeler | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma,Ödev etkinliği tartışılması | Ön Okuma |
4 | Tümleyen kavramı, Aritmetik işlemler, Dijital kodlar. | Tümleyen kavramı, Aritmetik işlemler, Dijital kodlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma | Ön Okuma |
5 | Lojik kapılar | Lojik kapılar deney çalışması | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma | Ön Okuma |
6 | Lojik kapılar | Lojik kapılar deney çalışması | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma | Ön Okuma |
7 | Lojik devreler | Lojik devreler deney çalışması | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma | Ön Okuma |
8 | Toplayıcılar | Toplayıcılar ve toplayıcı deneyleri | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma | Ön Okuma |
9 | Karşılaştırıcılar | Karşılaştırıcılar ve karşılaştırıcı deney | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma | Ön Okuma |
10 | Kod çözücüler | Kod çözücüler ve deney çalışması | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma | Ön Okuma |
11 | Kodlayıcı, çoklayıcı, tekilleyici | Kodlayıcı, çoklayıcı, tekilleyici deney çalışmaları | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma | Ön Okuma |
12 | Tutma devreleri | Tutma devreleri deneyleri | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma | Ön Okuma |
13 | Flip floplar | Flip flop deneyleri | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma | Ön Okuma |
14 | Flip Floplar | Flip Flop deneyleri | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Tartışma | Ön Okuma |
Floyd, T.L., 2006. Digital Fundamentals. MANO, M., 1994. Sayısal Tasarım, MEB Yayınları Pearson Prentice Hall, Ninth Edition. Sayısal Devreler Ders Notları, Doç. Dr. Feza BUZLUCA, İstanbul Teknik Üniversitesi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Gösterme | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 |