| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| IAY735 | SAĞLIKTA ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Sağlık alanında yapılan bilimsel araştırmaların yöntemlerini ve bu yöntemlere tibbi laboratuar elemanlarının katkılarını öğretmeyi amaçlar.
İlk ve Acil Yardım Programı Öğretim Elemanları
| 1 | Sağlık alanındaki bilimsel araştırmalarla ilgili temel kavramları ayırt eder, kullanır ve sağlık alanında yapılan araştırmaların önemini kavrar |
| 2 | Araştırma planlanması, veri toplama, rapor yazımı süreçlerini ayrıntılı biçimde öğrenir. |
| 3 | Araştırma ekiplerinde görev aldığında edindiği bilgileri uygulayabilir. |
| 4 | Temel araştırma yöntemlerini ayırt ederek, araştırma türleri, amaçlarını bilir ve kullanır. |
| 5 | Araştırma projelerinde etik yaklaşımı bilir. |
Birinci Öğretim
Yok
Derse gelmeden önce ön hazırlık yapması önerilir
Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Araştırma tanımı ve Amacı | Soru-Yanıt | Araştırma |
| 2 | Araştırma Stratejileri ve Dizaynı | Soru-Yanıt | Araştırma |
| 3 | Araştırma Türleri ve Amaçları-1 | Soru-Yanıt | Araştırma |
| 4 | Araştırma Türleri ve Amaçları-2 | Soru-Yanıt | Araştırma |
| 5 | Araştırmalarda Laboratuarın Rolü | Soru-Yanıt | Araştırma |
| 6 | İyi Laboratuar Uygulamaları ve Kılavuz | Soru-Yanıt | Araştırma |
| 7 | Sağlık Araştırmalarında Etik Yaklaşım | Soru-Yanıt | Araştırma |
| 8 | Örnekleme Metodları ve Örneklem Büyüklüğü | Soru-Yanıt | Araştırma |
| 9 | Veri Kaydı, Araştırma Veri Kayıt Defteri | Soru-Yanıt | Araştırma |
| 10 | Araştırmalarda hata kaynakları, Bias | Soru-Yanıt | Araştırma |
| 11 | İlişki ve Nedenselliği Sorgulama | Soru-Yanıt | Araştırma |
| 12 | Araştırmayı Raporlama ve Sunma | Soru-Yanıt | Araştırma |
| 13 | Araştırma Proje Örneği Değerlendirme | Soru-Yanıt | Araştırma |
| 14 | Genel Tekrar | Soru-Yanıt | Araştırma |
Sağlıkta Araştırma Teknikleri ve Analiz Yöntemleri" Prof. Dr. Gazanfer AKSAKOĞLU, second Ed. Izmir 2006 Health Research Methodology, A Guide For Training İn Research Methods; WHO, 2001
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 70 |
| Ev Ödevi | 1 | 30 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
| Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
| Beyin Fırtınası | 7 | 1 | 7 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
| Okuma | 12 | 1 | 12 |
| Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 75 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||
| ÖÇ 2 | 2 | 3 | |||||||||||
| ÖÇ 3 | 2 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | ||||||||||||
| ÖÇ 5 | 3 |