Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAY125 | BİYOMEDİKAL CİHAZ TEKNOLOJİLERİ | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders ile öğrencinin biyomedikal cihaz teknolojisi dalında kullanılan terimlere aşina olması ve cihazların genel kullanım prensiplerini kavraması amaçlanmıştır.
İlk ve Acil Yardım Programı Öğretim Görevlileri
1 | Biyomedikal Cihaz Teknolojisi dalının gelişimini ve tarihçesini öğrenir. |
2 | Tıpta ve biyolojik bilimlerde kullanılan cihazları öğrenir. |
3 | Medikal cihazların bakım ve onarımını yapar. |
4 | Mesleki terminolojiyi tanır |
5 | Tıbbi cihazların temel çalışma prensiplerini öğrenir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Biyomedikal cihaz teknolojisinin gelişimi, birlikte çalışılan disiplinler, tıbbi cihazların sınıflandırılması, ilgili sınıflardaki cihazların bakım, onarım ve kalibrasyonu, medikal metroloji, elektriksel güvenlik konularını içermektedir.Ayrıca hastanelerde kullanılan cihazların temel çalışma prensipleri,Biyomedikal İşaretleri içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Biyomedikal cihaz teknolojisine giriş | Soru - Cevap Tekniği , Mikro Öğretim Tekniği , Bilgisayar ve İnternet Destekli Öğretim, İşbirlikli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi | Araştırma |
2 | Biyomedikalin Tarihsel Gelişimi | Soru - Cevap Tekniği , Mikro Öğretim Tekniği , Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, İşbirlikli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi | Araştırma |
3 | Biyomedikal cihaz teknolojisinde tıp ve biyolojinin önemi | Soru - Cevap Tekniği , Mikro Öğretim Tekniği , Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, İşbirlikli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi | Araştırma |
4 | Biyomedikal teknolojisi | Soru - Cevap Tekniği , Mikro Öğretim Tekniği , Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, İşbirlikli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi | Araştırma |
5 | Ülkemizde Biyomedikal Cihaz Teknolojisinin Eğitim ve Sektördeki Durumu | Soru - Cevap Tekniği , Mikro Öğretim Tekniği , Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, İşbirlikli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi | Araştırma |
6 | Biyomedikal teknolojisi ile ilgili güncel çalışmalar, bağlantılı disiplinler ve uzmanlık alanları. | Soru cevap, tartışmalı ders | Araştırma |
7 | Biyomedikal cihazların tanımlanması | Bilgisayar ve İnternet Destekli Öğretim, İşbirlikli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi | Araştırma |
8 | Medikal cihazların sınıflandırılması | Bilgisayar ve İnternet Destekli Öğretim, İşbirlikli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi | Araştırma |
9 | Biyomedikal cihazlarda kullanılan sensörler | Bilgisayar ve İnternet Destekli Öğretim, İşbirlikli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi | Araştırma |
10 | Ameliyathane, yoğun bakım ve yaşam destek cihazlarının, gelişimi, kullanım alanları, çalışma prensipleri. | Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, İşbirlikli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi | Araştırma |
11 | Hastanelerde kullanılan cihazların temel çalışma prensipleri | Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, İşbirlikli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi | Araştırma |
12 | Hastanelerde kullanılan cihazların temel çalışma prensipleri | Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, İşbirlikli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi | Araştırma |
13 | Biyomedikal sistemlerde hasta ve cihaz güvenliği | Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, İşbirlikli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi | Araştırma |
14 | Biyomedikal cihazlarda kalibrasyon ve önemi | Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, İşbirlikli Öğrenme Modeli, Anlatım Yöntemi | Araştırma |
Hilal İlbars, Tıbbi Cihaz Klinik Araştırmalar Kitabı,Nobel Akademik Yayıncılık ISBN: 9786253987329 Prof. Dr. N. Defne ALTINTAŞ, Doç. Dr. Ezgi ÖZYILMAZ ve Dr. Öğr. Üyesi Leyla FERLİÇOLAK-Temel Yoğun Bakım Kitabı Usta, G.,Sarı ,A., Tüm Yönleriyle Kardiyopulmoner-Kongre Kitabevi, 2020
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 40 |
Proje Sunma | 1 | 30 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Ev Ödevi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 79 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | ||||
ÖÇ 2 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | ||||
ÖÇ 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | ||||
ÖÇ 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | ||||
ÖÇ 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 |