Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-042 | Küresel İklim Değişikliği Farkındalığı | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
İklim değişikliğinin nedenlerinin ve sonuçlarının ve olumsuz etkilere karşı alınacak önlemlerin afet yönetimi çerçevesinde öğretilmesini sağlamaktır. Bireylere kazandırılan iklim değişikliği farkındalığının gelecekte meydana gelecek olumsuz durumların azaltılacağı konusunda öğretici bilgiler vermektir.
Öğr. Gör. Meryem Akbulut
1 | Öğrenciler iklim değişikliği ile ilgili temel kavramları açıklar. |
2 | Öğrenciler iklim değişikliğinin olası etkilerini tartışır. |
3 | İklim değişikliğine karşı yürütülebilecek önlem, adaptasyon ve uyum faaliyetlerinin öğrenilmesi |
4 | İklim değişikliği ve afetler arasındaki ilişkiyi kavraması |
5 | İklim değişikliği ile ilgili çalışan kuruluşlar ve mevzuatlar hakkında bilgi edinilmesi |
Birinci Öğretim
yok
YOK
Küresel İklim Değişikliğinin neden olacağı sorunlar ve alınacak önlemlere ilişkin farkındalık kazandırılacaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | iklim tanımı, iklim değişkenliği ve değişikliği kavramları, iklim sisteminin bileşenleri | ||
2 | İklim Değişikliğinin Doğal ve Antropojenik Nedenleri | ||
3 | Sera etkisi ve Sera gazlarının iklim değişikliğindeki rolü | ||
4 | İklim değişikliğinin geçmişten günümüze seyri ve Dünyadaki güncel durum | ||
5 | İklim değişikliği modelleri, Küresel Ölçekte ve Türkiye Özelinde İklim Değişilikliği Projeksiyonlarına göre ortaya çıkan tahminler | ||
6 | İklim değişikliğinin etkileri(deniz seviyesi yükselmesi, sıcaklık artışları, biyoçeşitlilik) | ||
7 | İklim değişikliğinin sektörlere etkileri (tarım, ormancılık, sağlık, enerji, turizm) | ||
8 | İklim değişikliğinin politik boyutu | ||
9 | İklim değişikliğinin afetsellik boyutu | ||
10 | İklim değişikliğinin neden olacağı afet türleri ve etkileri | ||
11 | İklim değişikliği ile mücadele yöntemleri | ||
12 | Afet yönetimi çerçevesinde iklim değişikliği ile mücadele nasıl olmalıdır. | ||
13 | Afet yönetimi çerçevesinde İklim değişikliğine adaptasyon nasıl olmalıdır. | ||
14 | Küresel iklim değişikliği farkındalığına yönelik yapılması gereken eğitim çalışmaları |
Ders Notları Açık Öğretim Kaynakları Bilimsel Makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 |