Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAY728 | SAĞLIKTA İNOVASYON | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Sağlık hizmetlerinde verimlilik ve kaliteyi artıracak, günün koşullarına en uygun hizmeti sunacak, hastaların/ müşterilerin değişen beklentilerini karşılayabilecek,başkalarının yaptıklarının aynısını tekrar etmeyecek ve fark yaratabilecek olan yanlızca yeni olanı düşünen değil düşünüleni hayata geçirebilecek bilgi,beceri ve tutuma sahip öğrenciler yetiştirmektir.
İlk ve acil yardım programı öğretim elamanları
1 | Sağlık ile ilgili proje ve tasarım geliştirerek inovatif yaklaşımlarda bulunabilir |
2 | Yaratıcı düşünmeyi tanımlayabilir, eğitimde ve uygulamalarında önemini kavrayabilir |
3 | Girişimciliğin temel öğelerini açıklayabilir ve mesleki açıdan önemini yorumlayabilir |
4 | Değişimi tanımlayabilir, sağlık hizmetlerinin yönetimindeki önemini açıklayabilir |
5 | Sağlıkta bilgi teknolojilerini tanımlayabilir |
6 | Sağlıkta bilgi teknolojilerini tanımlayabilir |
Birinci Öğretim
Yok
-
Değişim, Sağlıkta değişimin gereği,Geleceğin meslekleri ve geleceğin şekillendirilmesi, İnovasyon nedir,Dünyada ve Türkiye’de İnovasyonun durumu,Kurum kültürü ve inovasyon Globelleşme ve inovasyon,Yaratıcılık, girişimcilik ve inovasyon,İnvasyon liderliği Beynin etkin kullanımı,İnovasyon süreci,Fikir üretme ve patent alma süreci Bireysel öneri sistemi, Fikir üretme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Değişim, sağlıkta değişimin gereği | Soru-Yanıt | Araştırma |
2 | Geleceğin meslekleri ve geleceğin şekillendirilmesi | Soru-Yanıt | Araştırma |
3 | İnovasyon nedir ve neden gereklidir | Soru-Yanıt | Araştırma |
4 | Dünyada ve Türkiye’de İnovasyonun durumu | Soru-Yanıt | Araştırma |
5 | Globelleşme ve inovasyon | Soru-Yanıt | Araştırma |
6 | Kurum kültürü ve inovasyon | Soru-Yanıt | Araştırma |
7 | Yaratıcılık, girişimcilik ve inovasyon | Soru-Yanıt | Araştırma |
8 | Yaratıcılık, girişimcilik ve inovasyon | Soru-Yanıt | Araştırma |
9 | İnovasyon liderliği ve türleri | Soru-Yanıt | Araştırma |
10 | İnovasyon süreci | Soru-Yanıt | Araştırma |
11 | İnovasyon süreci | Soru-Yanıt | Araştırma |
12 | Fikir üretme ve patent alma süreci | Soru-Yanıt | Araştırma |
13 | Beynin etkin kullanımı ve bireysel öneri sistemi | Soru-Yanıt | Araştırma |
14 | Benimde fikrim var | Soru-Yanıt | Araştırma |
1- Barker A., Yenilikçiliğin Simyası MESS Yayın No:391,2002. 2- Argüden Y, Değişimin Yönetimi, ARGE 3- Kırımlı A. Farklı Olan Kazanır: Farklılığınızı Ölçebildiğiniz An
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 3 | 1 | 3 |
Bireysel Çalışma | 14 | 0 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 4 | ||||
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 4 | ||||
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 4 | ||||
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 4 | ||||
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 3 | 4 | 4 | 2 | 1 | 2 | 4 |