Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAY727 | SAĞLIK OKURYAZARLIĞI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Sağlık okuryazarlığının amaçlarını önemini, sağlık profesyonelleri ve sağlık hizmeti kullanıcıları açısından sağlık okuryazarlığını, sağlık hizmeti sunumunda iletişim becerilerini,sağlık hizmeti sunumunda bilinmesi gerekenleri, sağlık hukuku ve sağlık ekonomisinin temel kavramlarını öğrenmelerini sağlamaktır.
İlk ve acil yardım öğretim elemanları
1 | Sağlık okuryazarlığı temel kavramlarını bilir |
2 | Sağlığı geliştirme modellerini açıklayabilir |
3 | Sağlık okuryazarlığını etkileyen faktörleri açıklayabilir |
4 | Bireylerin sağlık bilgilerini anlayabilmesi için kullanılan sağlık okuryazarlığının önemini tanımlayabilir |
5 | Sağlık okuryazarlığı stratejilerini sıralayabilir |
Birinci Öğretim
Yok
Derse gelmeden önce ön hazırlık yapması önerilir
Sağlık Okuryazarlığı, Temel Kavramlar ,Sağlık Okuryazarlığı, Temel Kavramlar ,Sağlık Okuryazarlığı Kavramsal Modeli, Sağlığı Geliştirme Modelleri ,Dünyada ve Ülkemizde Sağlık Okuryazarlığı Çalışmaları ,İletişim ve Sağlık Okuryazarlığı ,Sağlık okuryazarlığını etkileyen kültürel faktörler,Beslenme ve Sağlık Okuryazarlığı,Mobil Sağlık ve Sağlık Okuryazarlığı,Sosyal Medya ve Sağlık Okuryazarlığı,Kronik Hastalıklar ve Sağlık Okuryazarlığı,Kırılgan Gruplar ve Sağlık Okuryazarlığı,Kırılgan Gruplar ve Sağlık okuryazarlığı,Kadın Sağlığı ve Sağlık Okuryazarlığı,Sağlık Okuryazarlığı'nın Güçlendirilmesi ; konularını içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri | Soru-Yanıt | Araştırma |
2 | Sağlık okuryazarlığı tanımı ve bileşenleri | Soru-Yanıt | Araştırma |
3 | Sağlık okuryazarlığının önemi | Soru-Yanıt | Araştırma |
4 | Sağlık okuryazarlığını etkileyen faktörler | Soru-Yanıt | Araştırma |
5 | Türkiye’de ve dünyada Sağlık okuryazarlığının durumu | Soru-Yanıt | Araştırma |
6 | Sağlık Okuryazarlığının kadın sağlığına etkisi | Soru-Yanıt | Araştırma |
7 | Sağlık Okuryazarlığının kadın sağlığına etkisi | Soru-Yanıt | Araştırma |
8 | Sağlık Okuryazarlığının kadın sağlığına etkisi | Soru-Yanıt | Araştırma |
9 | Sağlık okuryazarlığının geliştirilmesi | Soru-Yanıt | Araştırma |
10 | Sağlık okuryazarlığı ölçüm yöntemleri | Soru-Yanıt | Araştırma |
11 | Türkiye’de ve dünyada sağlık okuryazarlık faaliyetlerine ilişkin yürütülen çalışmalar- öğrenci sunumu | Soru-Yanıt | Araştırma |
12 | Türkiye’de ve dünyada sağlık okuryazarlık faaliyetlerine ilişkin yürütülen çalışmalar- öğrenci sunumu | Soru-Yanıt | Araştırma |
13 | Türkiye’de ve dünyada sağlık okuryazarlık faaliyetlerine ilişkin yürütülen çalışmalar- öğrenci sunumu | Soru-Yanıt | Araştırma |
14 | Türkiye’de ve dünyada sağlık okuryazarlık faaliyetlerine ilişkin yürütülen çalışmalar- öğrenci sunumu | Soru-Yanıt | Araştırma |
1- Yıldırım F, Keser A. (2015). Sağlık Okuryazarlığı. Ankara Üniversitesi Yayın No: 455Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Yayın No: 3 2-Okyay P, Abacığil F. (2016). Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Ölçekleri Güvenilirlik ve Geçerlilik Çalışması,T.C. Sağlık Bakanlığı, 1025, Ankara. 3- Filiz E. (2015). Sağlık Okuryazarlığının Gebelik ve Sağlık Algısı İlişkisi. Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. 4- Sarıyar S, Fırat Kılıç H. (2019). Sağlık Okuryazarlığının Değerlendirilmesinde Kullanılan Araçlar HUHEMFAD-JOHUFON 6(2), 126-131.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Tartışma | 8 | 1 | 8 |
Soru-Yanıt | 8 | 1 | 8 |
Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Okuma | 8 | 1 | 8 |
Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 50 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 |