GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
IAY725 EKİP ÇALIŞMASI VE LİDERLİK Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans


Türkçe


İnsanların işe ruhunu katmaları ve severek en üst düzeyde performans göstermeleri ise ´Liderlik´, ´Takım Çalışması´ ve tam bir ´Motivasyon´ ile mümkün olabilir. Tüm bunlar ise ancak kişilerin beyinlerini ve vücutlarını nasıl kullanacaklarını öğrenmeleri ile mümkündür. Bu derste; liderlik sırları ve liderliğin paylaşılması, güçlendirme, takım olma becerileri ve koşulları; başarılı örnekler verilerek ve grup çalışmaları ile desteklenip liderlik ve etkili bir takım olma becerisi oluşturulmaya çalışılacaktır.


İlk ve Acil Yardım Programı Öğretim Elemanları


1 Lider tanımını yapabilir, liderlik niteliklerini açıklayabilir ve lider-yönetici ayrımını yapabilir.
2 Liderlik teorileri, özellik, davranışsal ve durumsal yaklaşımlara hakimdir.
3 Sinerji kavramı, ekip kavramı ve ekip çalışmasının önemini bilir.
4 Etkili takım yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
5 Takım çalışmasının iş yaşamı açısından önemini bilir.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Liderlik, liderlik teorileri, ekip (takım), ekip (takım) ruhu ve ekip oluşturma ve etkili ekipler için yönetim konuları bu dersin içeriğinde yer alan temel konulardır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Liderliğin tanımı, kapsamı, doğası ve önemi Soru-Yanıt Araştırma
2 Liderlik Yaklaşımları; Durumsallık Yaklaşımları Soru-Yanıt Araştırma
3 Liderlik ve Yöneticilik Soru-Yanıt Araştırma
4 Liderlik Yaklaşımları; Özellik yaklaşımı Soru-Yanıt Araştırma
5 Liderlik Yaklaşımları; Davranışsal Yaklaşımlar Soru-Yanıt Araştırma
6 Yeni Liderlik Model ve yaklaşımları; Karizmatik, dönüşümcü liderlik, e-liderlik. Soru-Yanıt Araştırma
7 Liderlikte gruplar ve ekipler. Ekip ruhu. Soru-Yanıt Araştırma
8 Liderlikte gruplar ve ekipler. Ekip ruhu. Soru-Yanıt Araştırma
9 Ekip oluşturma, etkili ekip yönetimi. Soru-Yanıt Araştırma
10 Takım içi ve takımlar arası iletişim Soru-Yanıt Araştırma
11 İş yaşamında ekip çalışmalarının önemi. Soru-Yanıt Araştırma
12 Ekip Tipleri Soru-Yanıt Araştırma
13 Ekip çalışmalarında riskler Soru-Yanıt Araştırma
14 Uygulamalı ekip çalışması Soru-Yanıt Araştırma

1. Sökmen, Alptekin, "Örgütsel Davranış", Detay Yayıncılık, Ankara, 2014. Baltaş, Acar. 2. "Türk Kültüründe Yönetmek", Remzi Kitabevi, İstanbul, 2012.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Soru-Yanıt 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 0 7
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 1 7
Okuma 6 1 6
Ev Ödevi 1 4 4
Toplam İş Yükü (saat) 75

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 4 5 5 5 3 1 4 3
ÖÇ 2 5 4 5 5 5 3 1 4 3
ÖÇ 3 5 4 5 5 5 3 1 4 3
ÖÇ 4 5 4 5 5 5 3 1 4 3
ÖÇ 5 5 4 5 5 5 3 1 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek