Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TSG001 | TEMEL SAĞLIK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Kaliteli yaşam ilkeleri ve enfeksiyondan korunma yöntemleri doğrultusunda kendisinin ve hizmet ettiği hastasının sağlığını koruyacak temel bilgilere yönelik konuları öğrenmek.
İlk ve Acil Yardım Öğretim Elemanları
1 | Sağlık ve temel sağlık hizmeti kavramlarını tanımlayabilecek ve koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici sağlık hizmetlerini açıklar. |
2 | Hastalık belirtilerini tanıma, gözlemleme ve takip etme süreçlerini açıklar. |
3 | Kişisel temizlik ve beslenmenin, aşılama ve bağışıklamanın temel sağlık hizmetleri içindeki önemini ifade eder |
4 | Erken tanının ne anlama geldiğini ve erken tanı ve tedavinin önemini açıklayabilecektir. |
5 | Tedavide kullanılan ilaçların vücuda veriliş yollarını sıralayabilecek ve ilaçların kullanımı sırasında oluşabilecek istenmeyen etki tiplerini belirleyebilecektir |
6 | Uzun süre yatan hastalarda oluşabilecek bazı sistem hastalıklarını ve bakımlarını açıklayabilecektir |
7 | Rehabilitasyon, bozukluk, özürlülük, engellilik ve sağlıkla ilgili yaşam kalitesi kavramlarını tanımlayabilecek ve rehabilitasyonun önemini ve temel ilkelerini belirleyebilecektir |
Birinci Öğretim
Yok
-
Sağlığının korunması ve geliştirilmesinde izlenmesi gereken basamaklar hakkında öğrencinin uygulamalarda görev alabilecek düzeyde yeterli donanıma sahip olması
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri | Soru - Yanıt | Araştırma |
2 | Temel sağlık hizmetleri kavramı | Soru - Yanıt | Araştırma |
3 | Hastalık belirtilerini gözlemleme, takip etme ve ilk önlemler | Soru - Yanıt | Araştırma |
4 | Kişisel hijyen ve beslenmede dikkat edilecek noktalar | Soru - Yanıt | Araştırma |
5 | Kişisel hijyen ve beslenmede dikkat edilecek noktalar | Soru - Yanıt | Araştırma |
6 | Bağışıklama ve aşılama | Soru - Yanıt | Araştırma |
7 | Bağışıklama ve aşılama | Soru - Yanıt | Araştırma |
8 | Erken tanı ve tedavi | Soru - Yanıt | Araştırma |
9 | İlaç kullanım ilkeleri, ilaç verme yolları, ilaç yan etkileri ve ilaçların saklanması | Soru - Yanıt | Araştırma |
10 | İlaç kullanım ilkeleri, ilaç verme yolları, ilaç yan etkileri ve ilaçların saklanması | Soru - Yanıt | Araştırma |
11 | Uzun süre yatan hastalarda oluşabilecek bazı sistem hastalıkları ve bakımı | Soru - Yanıt | Araştırma |
12 | Uzun süre yatan hastalarda oluşabilecek bazı sistem hastalıkları ve bakımı | Soru - Yanıt | Araştırma |
13 | Rehabilitasyon | Soru - Yanıt | Araştırma |
14 | Sağlığı geliştirme ve destekleyici çevre | Soru - Yanıt | Araştırma |
Öz F. Sağlık Alanında Temel Kavramlar). Ankara: Mattek Matbaacılık Bas.Yay.Tic.Ltd.Şti., 2010. Topbaş M, Uzuner K, Eser M, Kuş G (2015). Temel Sağlik ve Hastalik Bilgisi. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayini No: 3197 Açiköğretim Fakültesi Yayini No: 2074
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
Örnek Vaka İncelemesi | 7 | 1 | 7 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Okuma | 7 | 1 | 7 |
Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 116 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 |