| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| IAY708 | SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Sağlığının korunması ve geliştirilmesinde izlenmesi gereken basamaklar hakkında öğrencinin uygulamalarda görev alabilecek düzeyde yeterli donanıma sahip olması
İlk ve Acil Yardım Programı Öğretim Elemanları
| 1 | Küresel sağlık problemlerini tanımlar |
| 2 | Problemler karşısında yorumlama becerisini geliştirir |
| 3 | Sağlığı geliştirme kavramlarını açıklar |
| 4 | Toplumdaki riskli grupları tanımlar |
| 5 | Özel gruplar için sağlığı geliştirme programları hazırlar |
| 6 | Karşılaşılan problemlere yönelik karar verme süreci geliştirir |
| 7 | Karşılaşılan problem çözümleri için alternatif çözüm yolları geliştirir |
| 8 | Sağlık sorunlarında çözümleyici yaklaşımlarını geliştirir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sağlık ve hastalıkta temel kavramlar, sağlığın psikososyal yönü, sağlığı geliştirici davranışlar, sağlığın geliştirilmesinde modeller, sağlığı geliştirme stratejileri, sağlığın geliştirilmesi ve hemşirelik süreci, yaşam dönemlerine özgü sağlığı geliştiren uygulamalar.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim hedefleri | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 2 | Sağlığı koruma ve geliştirme kavramı | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 3 | Küreselleşme ve sağlık | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 4 | Sağlığın geliştirilmesi ve sosyal pazarlama | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 5 | Sağlığın geliştirilmesinde bilişim ve medya | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 6 | Sağlık okuryazarlığı, sağlık iletişimi ve sağlığı geliştirme | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 7 | Türkiye’de ve dünyada obezite sorunu ve yönetimi | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 8 | Sağlığın geliştirilmesinde fitoterapi uygulamaları | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 9 | Perinatal durumların yönetimi | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 10 | Sağlığın geliştirilmesi ve akılcı ilaç kullanımı | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 11 | Sağlık Kuruluşlarında Birey Odaklı Sağlığı Geliştirme Uygulamaları | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 12 | Kişilerarası etkileşimlerin yönetimi ve sağlığı geliştirme | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 13 | Sağlığı Geliştirme modelleri | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 14 | Sağlığı geliştirme ve destekleyici çevre | Soru - Yanıt | Araştırma |
Dersin Öğrenme Kaynaklar Health promotion: disciplines, diversity, and development. Robin Bunton and Gordon Macdonald(Eds). London ; New York: Routledge, 2nd ed., 2002. Polan EU, Taylor DR. Journey across the life span: Human development and health promotion.Philadelphia: F.A. Davis, 2nd ed., 2003. Promoting health through schools: report of a WHO Expert Committee on Comprehensive
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Ev Ödevi | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 16 | 16 |
| Okuma | 14 | 1 | 14 |
| Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 126 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 6 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 7 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 8 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 |