| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| IAY708 | SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Sağlığının korunması ve geliştirilmesinde izlenmesi gereken basamaklar hakkında öğrencinin uygulamalarda görev alabilecek düzeyde yeterli donanıma sahip olması
İlk ve Acil Yardım Öğretim Elemanları
| 1 | Küresel sağlık problemlerini tanımlar |
| 2 | Problemler karşısında yorumlama becerisini geliştirir |
| 3 | Sağlığı geliştirme kavramlarını açıklar |
| 4 | Toplumdaki riskli grupları tanımlar |
| 5 | Özel gruplar için sağlığı geliştirme programları hazırlar |
| 6 | Karşılaşılan problemlere yönelik karar verme süreci geliştirir |
| 7 | Karşılaşılan problem çözümleri için alternatif çözüm yolları geliştirir |
| 8 | Sağlık sorunlarında çözümleyici yaklaşımlarını geliştirir |
Birinci Öğretim
-
-
Sağlık ve hastalıkta temel kavramlar, sağlığın psikososyal yönü, sağlığı geliştirici davranışlar, sağlığın geliştirilmesinde modeller, sağlığı geliştirme stratejileri, sağlığın geliştirilmesi ve hemşirelik süreci, yaşam dönemlerine özgü sağlığı geliştiren uygulamalar.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin Tanıtımı: Giriş, Amaç ve Öğrenim hedefleri | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 2 | Sağlığı koruma ve geliştirme kavramı | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 3 | Küreselleşme ve sağlık | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 4 | Sağlığın geliştirilmesi ve sosyal pazarlama | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 5 | Sağlığın geliştirilmesinde bilişim ve medya | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 6 | Sağlık okuryazarlığı, sağlık iletişimi ve sağlığı geliştirme | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 7 | Türkiye’de ve dünyada obezite sorunu ve yönetimi | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 8 | Sağlığın geliştirilmesinde fitoterapi uygulamaları | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 9 | Perinatal durumların yönetimi | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 10 | Sağlığın geliştirilmesi ve akılcı ilaç kullanımı | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 11 | Sağlık Kuruluşlarında Birey Odaklı Sağlığı Geliştirme Uygulamaları | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 12 | Kişilerarası etkileşimlerin yönetimi ve sağlığı geliştirme | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 13 | Sağlığı Geliştirme modelleri | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 14 | Sağlığı geliştirme ve destekleyici çevre | Soru - Yanıt | Araştırma |
Dersin Öğrenme Kaynaklar Health promotion: disciplines, diversity, and development. Robin Bunton and Gordon Macdonald(Eds). London ; New York: Routledge, 2nd ed., 2002. Polan EU, Taylor DR. Journey across the life span: Human development and health promotion.Philadelphia: F.A. Davis, 2nd ed., 2003. Promoting health through schools: report of a WHO Expert Committee on Comprehensive
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Ev Ödevi | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
-
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Tartışma | 14 | 1 | 14 |
| Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
| Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
| Okuma | 14 | 2 | 28 |
| Ev Ödevi | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 125 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 6 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 7 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 8 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 |