Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAY704 | KRTİK ANALİTİK DÜŞÜNME | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Etkili bir şekilde kritik ve analitik düşünme becerilerini öğretebilmek
İlk ve acil yardım öğretim elemanları
1 | Problemler karşısında kritik ve analitik düşünme becerilerini kullanır |
2 | Problemler karşısında yorumlama becerisini geliştirir |
3 | Problemler karşısında düşünce yapısını olumlu ve olumsuz yönde değiştirir |
4 | Karşılaşılan problemlere yönelik karar verme sürecini geliştirir |
5 | Sağlık sorunlarında çözümleyici yaklaşımlar geliştirir |
6 | Sağlık sorunlarında çözümleyici yaklaşımlarını geliştirir |
Birinci Öğretim
Yok
Derse gelmeden önce okuma yapması önerilir
Eleştirel düşünme (kritik düşünme) akıl yürütme, analiz ve değerlendirme gibi zihinsel süreçlerden oluşan bir düşünme biçimidir. Öğrencilerin eleştirel düşünme sağduyu ve bilimsel kanıtlarla uyuşan net hükümlere varmak için somut veya soyut konular üzerinde düşünme süreçlerini içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri | Soru - Yanıt | Araştırma |
2 | Düşünme organı olarak beyin | Soru - Yanıt | Araştırma |
3 | Düşünmenin gruplandırılması | Soru - Yanıt | Araştırma |
4 | İstemli ve istemsiz düşünmenin özellikleri | Soru - Yanıt | Araştırma |
5 | İstemli ve istemsiz düşünmenin özellikleri | Soru - Yanıt | Araştırma |
6 | Kritik-analitik düşünmenin kapsamı | Soru - Yanıt | Araştırma |
7 | Kritik-analitik düşünmenin aşamaları | Soru - Yanıt | Araştırma |
8 | Kritik-analitik düşünmeyi etkileyen faktörler | Soru - Yanıt | Araştırma |
9 | Kritik-analitik düşünme nasıl yapılmalıdır | Soru - Yanıt | Araştırma |
10 | Kritik-analitik düşünme nasıl yapılmalıdır | Soru - Yanıt | Araştırma |
11 | Kritik-analitik düşünme nasıl yapılmalıdır | Soru - Yanıt | Araştırma |
12 | Kritik-analitik düşünmede problem çözme | Soru - Yanıt | Araştırma |
13 | Kritik-analitik düşünmede problem çözme stratejileri | Soru - Yanıt | Araştırma |
14 | Kritik-analitik düşünmede problemlere çözüm sağlama | Soru - Yanıt | Araştırma |
-Paul,R.,& Elder L.(2013) Kritik Düşünce, Nobel Yayıncılık Waller, B.N.(2012). Critical Thinking: Consider the verdict
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 |
Ev Ödevi | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Okuma | 8 | 1 | 8 |
Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 2 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 2 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 2 | ||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 2 | ||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 2 | ||||
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 2 |