GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
IAY704 KRTİK ANALİTİK DÜŞÜNME Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Önlisans


Türkçe


Etkili bir şekilde kritik ve analitik düşünme becerilerini öğretebilmek


İlk ve acil yardım öğretim elemanları


1 Problemler karşısında kritik ve analitik düşünme becerilerini kullanır
2 Problemler karşısında yorumlama becerisini geliştirir
3 Problemler karşısında düşünce yapısını olumlu ve olumsuz yönde değiştirir
4 Karşılaşılan problemlere yönelik karar verme sürecini geliştirir
5 Sağlık sorunlarında çözümleyici yaklaşımlar geliştirir
6 Sağlık sorunlarında çözümleyici yaklaşımlarını geliştirir

Birinci Öğretim


Yok


Derse gelmeden önce okuma yapması önerilir


Eleştirel düşünme (kritik düşünme) akıl yürütme, analiz ve değerlendirme gibi zihinsel süreçlerden oluşan bir düşünme biçimidir. Öğrencilerin eleştirel düşünme sağduyu ve bilimsel kanıtlarla uyuşan net hükümlere varmak için somut veya soyut konular üzerinde düşünme süreçlerini içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri Soru - Yanıt Araştırma
2 Düşünme organı olarak beyin Soru - Yanıt Araştırma
3 Düşünmenin gruplandırılması Soru - Yanıt Araştırma
4 İstemli ve istemsiz düşünmenin özellikleri Soru - Yanıt Araştırma
5 İstemli ve istemsiz düşünmenin özellikleri Soru - Yanıt Araştırma
6 Kritik-analitik düşünmenin kapsamı Soru - Yanıt Araştırma
7 Kritik-analitik düşünmenin aşamaları Soru - Yanıt Araştırma
8 Kritik-analitik düşünmeyi etkileyen faktörler Soru - Yanıt Araştırma
9 Kritik-analitik düşünme nasıl yapılmalıdır Soru - Yanıt Araştırma
10 Kritik-analitik düşünme nasıl yapılmalıdır Soru - Yanıt Araştırma
11 Kritik-analitik düşünme nasıl yapılmalıdır Soru - Yanıt Araştırma
12 Kritik-analitik düşünmede problem çözme Soru - Yanıt Araştırma
13 Kritik-analitik düşünmede problem çözme stratejileri Soru - Yanıt Araştırma
14 Kritik-analitik düşünmede problemlere çözüm sağlama Soru - Yanıt Araştırma

-Paul,R.,& Elder L.(2013) Kritik Düşünce, Nobel Yayıncılık Waller, B.N.(2012). Critical Thinking: Consider the verdict



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Ev Ödevi 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 14 1 14
Rapor Hazırlama 1 6 6
Rapor Sunma 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 1 7
Okuma 8 1 8
Ev Ödevi 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 4 1 3 5 5 5 1 2 2
ÖÇ 2 4 1 3 5 5 5 1 2 2
ÖÇ 3 4 4 3 5 5 5 1 2 2
ÖÇ 4 4 4 3 5 5 5 1 2 2
ÖÇ 5 4 4 3 5 5 5 1 2 2
ÖÇ 6 4 4 3 5 5 5 1 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek