| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| HIL001 | HALKLA İLİŞKİLER VE İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Ders, öğrencilerin kişisel ve profesyonel yaşamlarındaki iletişimlerini geliştirebilmelerine yönelik strateji ve teknikleri tanıtmayı amaçlamaktadır.
İlk ve acil yardım öğretim elemanları
| 1 | İletişim ve öğrenme kavramlarını, süreçlerini ve önemlerini anlayabilir |
| 2 | İletişim ve öğrenme becerilerini iş yaşamlarında efektif biçimde uygular |
| 3 | İletişimi etkileyen kilit faktörleri bilir |
| 4 | Kişiler arası iletişim ve ikna yöntemlerini öğrenir |
| 5 | Sözlü ve sözsüz iletişim tekniklerini kullanır |
Birinci Öğretim
Yok
Derse gelmeden önce ön hazırlık yapması önerilmektedir
İletişimle ilgili kuramlar, kişiler arası iletişim ve kültür, kişiler arası iletişim ve birey, sözlü ve sözsüz iletişim konularını içermektedir..
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | İletişimle ilgili kuramlar | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 2 | Kişiler arası iletişim ve birey | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 3 | Kişiler arası iletişim ve birey | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 4 | Kişiler arası iletişim ve dinleme | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 5 | Kişiler arası iletişim ve etkililik | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 6 | Sözlü ve sözsüz iletişim | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 7 | Sözlü ve sözsüz iletişim | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 8 | Görüşme | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 9 | Görüşme | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 10 | İletişim becerileri geliştirilecek yapıcı ilişkilerin kurulması | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 11 | Düşünceler ve duyguların olumlu bir şekilde paylaşılması | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 12 | Çatışma ortamlarında etkili iletişimin kurulması | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 13 | Kişiler arası iletişim ve ikna | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 14 | Algı dil bir rolü oynama ve doğaçlama | Soru - Yanıt | Araştırma |
• Güngör, N., & AYDIN, D. (2011). İletişim. Kuramlar Yaklaşımlar, Ankara: Siyasal Yayınevi. • Korkut, F. (2005). Yetişkinlere yönelik iletişim becerileri eğitimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(28), 143-149. • Sağlık Hizmetleri İletişim Süreci, Megep,2015.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Ev Ödevi | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
| Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
| Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
| Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 100 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 3 | ||||
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 3 | ||||
| ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 3 | ||||
| ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 3 | ||||
| ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 4 | 3 |