| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| GRF725 | SEMBOL ANLAM YARATMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Başlangıcından günümüze kadar oluşturulmuş olan simge, sembol ve işaretlerin gelişimini öğretmek, yeni anlamlar oluştururken dikkat edilmesi gereken konuları incelemek, araştırmak ve uygulamalar yaptırmak.
Öğr. Gör. Sema AKSOY
| 1 | 1. Yapılan projelerin görsel kodlarının sosyal ve kültürel bağlamda incelenmesi, farklı medyalar üzerinde çeşitli uygulamalar yaparak alternatif ve yeni tasarım çözümlemeleri oluşturur. |
| 2 | 2. İşaret, sembol, ikon, görüntünün yorumu, biçimsel eleştiri, kavramsal eleştiri, mesaj, fikir eskizlerinin oluşturulması, eskizlerin kavram ışığında birleştirilmesini öğrenir. |
| 3 | 3. Soyut kavramların somut işaretlere dönüşmesini öğrenir. |
| 4 | 4. Görüntünün semiyolojisine ilişkin belirleyicileri öğrenir. |
| 5 | 5. Görüntülerin toplumsal karşılıkları konusunda tartışır. |
| 6 | 6. Görüntülerle ilgili analiz yapar ve çeşitli semboller üretir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Semiyotiğin anlamı ve sınıflandırılması, semiyotiğin tarihi, ilk semboller ve gelişme aşamaları, tarihteki ilk endüstriyel ve ticari logoların gelişim süreçleri ve bu konuda yeni ve özgün tasarımların oluşturulması için uygulama çalışmaları.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi. | ||
| 2 | Sembollerin tarihsel dönemlerde ve farklı kültürlerde anlamlarını kavrama.. | ||
| 3 | Sembollerin tarihsel dönemlerde ve farklı kültürlerde anlamlarını kavrama.. | ||
| 4 | Sembollerin tarihsel dönemlerde ve farklı kültürlerde anlamlarını kavrama.. | ||
| 5 | Sembollerin tarihsel dönemlerde ve farklı kültürlerde anlamlarını kavrama.. | ||
| 6 | Bir kavram seçilme ve seçilen kavramın alt metinler üzerine görüşme. | ||
| 7 | Seçilen kavramın tanımlanması ve örneklenmesi. | ||
| 8 | Seçilen kavramın tanımlanması ve örneklenmesi. | ||
| 9 | Konu ile ilgili tarihsel süreçin değerlendirilmesi | ||
| 10 | Seçilen kavram üzerine deneysel çalışılması. | ||
| 11 | Kavram üzerine deneysel çalışmaya devam edilmesi. | ||
| 12 | Deneysel çalışmaların grafik disiplini içinde konumlandırılması. | ||
| 13 | Deneysel çalışmaların grafik disiplini içinde konumlandırılması. | ||
| 14 | Deneysel çalışmaların grafik disiplini içinde konumlandırılması. |
1. Semboller & İşaretler Yazar: Kathryn Wilkinson Çevirmen: Seda Toksoy Yayınevi : Alfa Yayıncılık 2. Semboller Ansiklopedisi Yazar: Alparslan Salt Yayınevi : RM-Bilyay 3. Semboller Nasıl Okunur? Yazar: Clare Gibson Yayınevi: YEM Yayın
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 70 |
| Ev Ödevi | 1 | 30 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Proje Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
| Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
| Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
| Okuma | 5 | 2 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 54 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
| ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |