Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRF725 | SEMBOL ANLAM YARATMA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Başlangıcından günümüze kadar oluşturulmuş olan simge, sembol ve işaretlerin gelişimini öğretmek, yeni anlamlar oluştururken dikkat edilmesi gereken konuları incelemek, araştırmak ve uygulamalar yaptırmak.
Öğr. Gör. Sema AKSOY
1 | 1. Yapılan projelerin görsel kodlarının sosyal ve kültürel bağlamda incelenmesi, farklı medyalar üzerinde çeşitli uygulamalar yaparak alternatif ve yeni tasarım çözümlemeleri oluşturur. |
2 | 2. İşaret, sembol, ikon, görüntünün yorumu, biçimsel eleştiri, kavramsal eleştiri, mesaj, fikir eskizlerinin oluşturulması, eskizlerin kavram ışığında birleştirilmesini öğrenir. |
3 | 3. Soyut kavramların somut işaretlere dönüşmesini öğrenir. |
4 | 4. Görüntünün semiyolojisine ilişkin belirleyicileri öğrenir. |
5 | 5. Görüntülerin toplumsal karşılıkları konusunda tartışır. |
6 | 6. Görüntülerle ilgili analiz yapar ve çeşitli semboller üretir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Semiyotiğin anlamı ve sınıflandırılması, semiyotiğin tarihi, ilk semboller ve gelişme aşamaları, tarihteki ilk endüstriyel ve ticari logoların gelişim süreçleri ve bu konuda yeni ve özgün tasarımların oluşturulması için uygulama çalışmaları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve dersin içeriği hakkında bilgi verilmesi. | ||
2 | Sembollerin tarihsel dönemlerde ve farklı kültürlerde anlamlarını kavrama.. | ||
3 | Sembollerin tarihsel dönemlerde ve farklı kültürlerde anlamlarını kavrama.. | ||
4 | Sembollerin tarihsel dönemlerde ve farklı kültürlerde anlamlarını kavrama.. | ||
5 | Sembollerin tarihsel dönemlerde ve farklı kültürlerde anlamlarını kavrama.. | ||
6 | Bir kavram seçilme ve seçilen kavramın alt metinler üzerine görüşme. | ||
7 | Seçilen kavramın tanımlanması ve örneklenmesi. | ||
8 | Seçilen kavramın tanımlanması ve örneklenmesi. | ||
9 | Konu ile ilgili tarihsel süreçin değerlendirilmesi | ||
10 | Seçilen kavram üzerine deneysel çalışılması. | ||
11 | Kavram üzerine deneysel çalışmaya devam edilmesi. | ||
12 | Deneysel çalışmaların grafik disiplini içinde konumlandırılması. | ||
13 | Deneysel çalışmaların grafik disiplini içinde konumlandırılması. | ||
14 | Deneysel çalışmaların grafik disiplini içinde konumlandırılması. |
1. Semboller & İşaretler Yazar: Kathryn Wilkinson Çevirmen: Seda Toksoy Yayınevi : Alfa Yayıncılık 2. Semboller Ansiklopedisi Yazar: Alparslan Salt Yayınevi : RM-Bilyay 3. Semboller Nasıl Okunur? Yazar: Clare Gibson Yayınevi: YEM Yayın
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 3 | 3 |
Proje Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 54 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |