Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-008 | Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramları öğrenerek birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dersi veren öğretim üyeleri.
1 | Sağlık ve sağlıkla ilişkili olan kavramları ilişkilendirir |
2 | Sağlığı etkileyen faktörleri ve risk faktörlerini değerlendirir |
3 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını öğrenmesi ve bu davranışları kendi yaşamında sergileyebilir |
4 | Bireye olumlu sağlık davranışı kazandırmada davranış değişim sürecinin önemini açıklayabilir |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Bu ders öğrencileri, kendilerini ve toplumdaki bireyleri koruma ve geliştirme ile ilgili gereksinimleri için seçilmiş sağlık stratejilerini uygulamak için hazırlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Öğrenim Hedefleri | ||
2 | Sağlığı geliştirme kavramının tarihçesi | ||
3 | Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörler: Bireysel Özellikler | ||
4 | Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörler: Çevre | ||
5 | ağlığın geliştirilmesi: Medya ve Kültür | ||
6 | Sağlığın geliştirilmesinde holistik yaklaşım Stres yönetimi ve sağlığın geliştirilmesi | ||
7 | Düzenli egzersiz | ||
8 | Beslenme ve sağlığın geliştirilmesi | ||
9 | AIDS ve sağlıklı cinsel yaşam | ||
10 | Tütün, alkol ve madde kullanımı ve sağlığın geliştirilmesi | ||
11 | Sağlık sorumluluğu | ||
12 | Kişiler arası İlişkiler | ||
13 | Sağlık Yönetimi | ||
14 | Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları-Stres Yönetimi |
1.Fertman, CI., Allensworth, DD. (Ed.).(2010). Health Promotion Programs: From Theory to Practice.Sağlık Bakanlığı, 2012. 2. Gözüm, S. (Ed.).(2016).Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık. 3.Snelling, A. (Ed.).(2014). Introduction to Health Promotion.Wiley: United States of America.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 4 | 8 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |