GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GRF720 RENK BİLGİSİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersle öğrencilerin uygun atölyelerde yeterli teorik ve uygulama çalışmaları yaparak, tasarımda kullanılacak olan renkler hakkında bilgi edinmesi ve renkleri doğru kullanabilmesindeki yöntemleri kavramaları amaçlanmaktadır.


Öğr. Gör. Özlem BERKSAN ATASOY


1 Rengi ve ölçümlerini tanımlar
2 Renk elde etmede kavramsal bilgiyi pratik bilgi ile bağdaştırır
3 Temel bilgilere sahip olarak renk yönetim sistemlerini projelerinde yeniden yorumlar
4 Kazanılan renk bilgisi ve uygulama becerileri ile eskiz renklendirmeye hâkim olarak özgün tasarımlar üretir
5 Özgün tasarımlar üretir

Birinci Öğretim


-


-


Bu dersin içeriği; rengin tanımını, algılanmasını, ölçümünü ve teknik bilgiler ışığında özgün tasarımlar üretilmesini kapsamaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, kullanılacak kaynakların, izlenecek yöntemlerin, konuların ve dersin genel tanımı
2 Renk kavramının açıklanması ve sınıflandırılması, gerekli malzeme bilgisinin aktarılması
3 Renk gruplarının teorik anlatılması
4 Ana renklerin guaj boya tekniği ile hazırlanması
5 Ara renklerin guaj boya tekniği ile hazırlanması
6 Sıcak ve soğuk renklerin guaj boya tekniği ile hazırlanması
7 Kontrast renklerin guaj boya tekniği ile hazırlanması
8 Renk tayfının guaj boya tekniği ile hazırlanması
9 Renk tayfının guaj boya tekniği ile hazırlanması
10 Teknik Gezi
11 Renk yönteminin amacı, renklerin birbirine uygunluğu ve renk evreni dönüşümü
12 Rengin ölçülmesi
13 Alana özgü kullanılan renklerin yorumlanması
14 Alana özgü kullanılan renklerin yorumlanması

1. Ders Notları 2. Naskali, E. G. (2017). Renk kitabı. İstanbul: Kitabevi Yayıncılık 3. Akyüz, U. (2011). Dünyanın renkleri sergisi. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları 4. Engin, U. (2007). Renk bilgisi ve renk yönetimi. İstanbul: Kuşbakışı Yayınevi Mohr, M. (2012). Renk, form ve süreklilik. İstanbul: Homer Kitabevi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 10 2 20
Proje Hazırlama 2 2 4
Proje Sunma 2 2 4
Bireysel Çalışma 6 2 12
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 4 2 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 2 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 4 8
Okuma 3 2 6
Rapor 2 2 4
Toplam İş Yükü (saat) 74

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek