Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRF716 | İNTERNET MEDYASI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilerde medya okuryazarlığı bilgi ve becerisi kazandırma.
Öğr Gör. Özlem BERKSAN ATASOY
1 | Öğretim amaçlı iletişim araçlarını bilinçli bir şekilde kullanabilir. |
2 | İşbirliğine dayalı projelerde etkin rol alabilir. |
3 | İçeriğe uygun ders senaryosu oluşturabilir. |
4 | Teknoloji kaynaklı sorunların (siber zorbalık, güvenlik gibi) çözümüne yönelik etkinlikler düzenleyebilir. |
5 | Bilişim teknolojilerinin kullanımında etik kurallara uyar |
Birinci Öğretim
[Yok]
Medya okuryazarlığı ile ilgili temel kavramların öğretimi, bilişim hukuğuna giriş ve TİB, BTK, RTÜK gibi kurumların medya okuryazarlığı bağlamında incelenmesi, Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı, ailelerin medya okuryazarlığı durumu ve eğitimi, medya analizi, dijital oyunlar, filtreleme programlarının değerlendirilmesi, Değerler-ahlaki gelişim ve internet, Medya Okuryazarlığı müfredatı ve ders içeriği, Medya Okuryazarlığı dersine yönelik araştırma sonuçları, bu dersi alan öğrencilerin olumlu ve olumsuz ders deneyimleri, materyal geliştirme, dersin süreç ve sonuç değerlendirmesi, ders planlarının oluşturulması, ders sonunda da öğretmen adaylarının alan bilgilerini ve kaynaklarını paylaşmaları için bir uygulama topluluğu oluşturulması.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Medya Okuryazarlığı Temel Tanım ve Kavramları | Anlatım-Uygulama | ||
2 | Türkiye'de Medya Okuryazarlığını İlgilendiren Kurumların İncelenmesi. | Anlatım-Uygulama | ||
3 | Dünyada ve Türkiye'de Medya Okuryazarlığı | Anlatım-Uygulama | ||
4 | Medya Okuryazarlığı Modelleri ve Analiz Teknikleri | Anlatım-Uygulama | ||
5 | Dijital Oyunlar, Şiddet ve Siber Zorbalık | Anlatım-Uygulama | ||
6 | Filtreleme Programlarının Değerlendirilmesi ve Veri Güvenliğinin Sağlanması. | Anlatım-Uygulama | ||
7 | Filtreleme Programlarının Değerlendirilmesi ve Veri Güvenliğinin Sağlanması | Anlatım-Uygulama | ||
8 | Medya Okuryazarlığı Dersi İçin Kaynak Havuzu Oluşturma | Anlatım-Uygulama | ||
9 | Medya Okuryazarlığı Dersi İçin Kaynak Havuzu Oluşturma | Anlatım-Uygulama | ||
10 | Değerler, ahlaki gelişim ve internet. | Anlatım-Uygulama | ||
11 | Değerler, ahlaki gelişim ve internet | Anlatım-Uygulama | ||
12 | Değerler, ahlaki gelişim ve internet | Anlatım-Uygulama | ||
13 | Medya Okuryazarlığı Araştırmaları | Anlatım-Uygulama | ||
14 | Medya Okuryazarlığı Araştırmaları | Anlatım-Uygulama |
Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 7 | 2 | 14 |
Uygulama/Pratik | 12 | 2 | 24 |
Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Proje Sunma | 1 | 4 | 4 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 3 | 6 |
Okuma | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 97 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |