GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GRF125 REKLAM ANALİZİ Ders 1 2 4,00

Önlisans


Türkçe


Pazarlama iletişim yöntemlerini kavrama ve bir pazarlama iletişim yöntemi olarak Reklamı tanımlama; Reklamcılığın tarihsel süreç içinde gelişimini örneklendirerek günümüzde "Reklam Endüstrisi" tanımlamasıyla kavram ve uygulama alanı olarak bir sektöre dönüştüğünü kavrama; Reklamda yaratıcılık ve yaratıcı strateji geliştirme; Reklam Ortamlarını nitelendirme; Basılı reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmalarını uygulama düzeyinde kavrama; Yayın yapan reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmalarını uygulamam düzeyinde kavrama; Diğer reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmalarını uygulamam düzeyinde kavrama.


Öğr. Gör. Özlem BERKSAN ATASOY


1 Reklamı tanımlayabilme, özelliklerini sınıflandırabilme.
2 Reklamda yaratıcılığı çözümleyebilme.
3 Basılı reklam ortamlarına yönelik reklam çalışmalarını analiz edebilme ve uygulama becerisi geliştirebilme.
4 Yayın yapan reklam ortamlarına yönelik reklam çalışmalarını analiz edebilme ve uygulama becerisi geliştirebilme.
5 Diğer reklam ortamlarına yönelik reklam çalışmalarını analiz edebilme ve uygulama becerisi geliştirebilme.

Birinci Öğretim



[Yok]


Pazarlama İletişim Yöntemi Olarak Reklamcılık; Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi ve Bugünü; Reklamda Yaratıcılık ve Yaratıcı Stratejiler; Reklam Kampanyası ve Aşamaları; Reklam Ortamları ve Reklamların Analizi; Reklam Ortamlarına Yönelik Uygulamalı Prodüksiyon Çalışmaları.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş ve tanışma
2 Pazarlama iletişim yöntemleri ve reklamcılık; reklamın tanımı, özellikleri ve sınıflandırması.
3 Reklamcılığın tarihsel gelişimi ve günümüzde reklamcılık.
4 Yaratıcılık ve reklamda yaratıcılık stratejileri.
5 Reklam ortam ve araçlarını sınıflandırma
6 Basılı reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmaları; gazete ve dergi reklamlarında yaratıcı ekibin çalışmaları.
7 Basılı reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmaları; gazete ve dergi reklamlarını inceleme.
8 Yayın yapan reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmaları; radyo reklamlarında yaratıcı ekibin çalışmaları.
9 Yayın yapan reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmaları; radyo reklamlarında yaratıcı ekibin çalışmaları.
10 Yayın yapan reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmaları; öğrenci tarafından hazırlanan çalışmaların sunumu.
11 Yayın yapan reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmaları; televizyon reklamlarında yaratıcı ekibin çalışmaları.
12 Yayın yapan reklam ortamlarına yönelik prodüksiyon çalışmaları; öğrenci tarafından hazırlanan çalışmaların sunumu.
13 Açık hava reklam ortamlarını sınıflandırma; afiş ve billboard gibi reklamlara yönelik prodüksiyon çalışmaları.
14 Açık hava reklam ortamları; afiş ve billboard tasarlama.

1. Uğur Batı (2016). Reklamın Dili. İstanbul: Alfa. 2. Tevfik Fikret Uçar (2004) Görsel İletişim ve Grafik Tasarımı. İnkılap Kitapevi. 3. Emre Becer (2009) İletişim ve Grafik Tasarım. Dost Kitabevi Yayınları. 4. Ferruh Uztuğ (2008) Reklamcılıkta Anna Karenina İlkesi. Bamm Yayınevi. 5. Müge Elden, Reklamcılık; Müge Elden-Füsun Kocabaş, Reklam Metin Yazarlığı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 5 1 5
Derse Katılım 10 3 30
Uygulama/Pratik 2 3 6
Rapor Hazırlama 2 3 6
Proje Hazırlama 2 3 6
Proje Sunma 1 3 3
Proje Tasarımı /Yönetimi 5 3 15
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 3 15
Okuma 2 3 6
Toplam İş Yükü (saat) 95

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek