GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
GRF111 TEMEL TASARIM EĞİTİMİ Ders 1 1 5,00

Önlisans


Türkçe


Temel tasarım ilkeleri ve kavramlarının uygulamalar üzerinden öğrenciye aktarılması amaçlanır. Tasarımın en küçük elemanı olan noktadan başlayarak tüm görsel formların dinamiklerini deneyleyerek öğrenmek temel amaçtır. Görsel algı kapsamına giren tüm temel ilke ve elemanlar kuramsal ve pratik temeller üzerinden öğrenciye aktarılır.


Öğr. Gör. Sema YOZGAT


1 Tasarım nesneleri ile ilgili teorik bilgilere sahip olur.
2 Tasarım nesneleri hakkında analiz, sentez ve yorum yapar.
3 Plastik sanat elemanlarını iki ve üç boyutlu uygulamalı çalışmalarda kullanır.
4 Doğayı gözleme ve soyutlama yoluyla tasarımlar yapar.
5 Temel tasarım ilke ve elemanlarını uygulamalı öğrenir.

Birinci Öğretim



[Yok]


Bu derste, natürmort ve doğadan etütler / gözlemler, sonrasında ışık-gölge, leke-form gibi temel tasarım öğeleri ile düşüncenin somutlaştırılması ve bu öğeleri, yaratıcılık sürecinde değerlendirebilme yetisini kazandırmak amaçlanır ve öğrencinin sanatsal sezgilerini ve duyarlığını, algılarını güçlendirmek temelli uygulamalar gerçekleştirilir.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel sanat eğitiminin amacı, konusu, araç ve gereçlerin tanıtımı.
2 Temel kavramlar
3 Nokta ve Çizgi Çalışmalarının Uygulamaları.
4 Nokta ve Çizgi Çalışmalarının Uygulamaları.
5 Açık-koyu, Işık-gölge-hacimsel etki.
6 Açık-koyu, Işık-gölge-hacimsel etki.
7 Leke nedir? Kullanım alanları ve çeşitleri.
8 İki boyutlu yüzeyde üç boyutlu etütler. Işık-gölgenin incelenmesi.
9 İki boyutlu yüzeyde üç boyutlu etütler. Işık-gölgenin incelenmesi.
10 Form araştırmaları: ölçü-oran-yönlenme.
11 Düzenleme İlkeleri: Biçim-zemin ilişkisi.
12 Düzenleme İlkeleri: Ritim-koram.
13 Düzenleme İlkeleri: simetri-denge.
14 Düzenleme İlkeleri: egemenlik-vurgu-görsel hiyerarşi-zıtlık kavramı / kompozisyon.

1. Fisher, M. P.; Zelanski, P. (1996). Design Principles and Problems. New York: Harcourt Brace College Publishers. 2. Albers, J. (1963). Interaction of Color. New Haven ve London: Yale University Press. 3. Gilbert, R. (1995). Living With Art. New York: McGraw-Hill, Inc. 4. Itten, J. (1973). The Art of Color. New York: Van NostRand Reinhold. 5. Samara, T. (2008). Design Evolution:Theory Into Practice. Rockport Publishing. 6. Samara, T. (2007). Design Elements. Rockport Publishing. 7. Deliduman Canan, Orhon Berna, Temel Sanat Eğitimi, Gerhun Yayınları, 2006 Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 2 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 2 4
Final Sınavı 5 1 5
Derse Katılım 2 4 8
Uygulama/Pratik 10 4 40
Rapor Hazırlama 2 4 8
Proje Hazırlama 2 4 8
Proje Sunma 1 4 4
Proje Tasarımı /Yönetimi 10 4 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 4 12
Okuma 2 4 8
Toplam İş Yükü (saat) 137

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek