Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GRF111 | TEMEL TASARIM EĞİTİMİ | Ders | 1 | 1 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Temel tasarım ilkeleri ve kavramlarının uygulamalar üzerinden öğrenciye aktarılması amaçlanır. Tasarımın en küçük elemanı olan noktadan başlayarak tüm görsel formların dinamiklerini deneyleyerek öğrenmek temel amaçtır. Görsel algı kapsamına giren tüm temel ilke ve elemanlar kuramsal ve pratik temeller üzerinden öğrenciye aktarılır.
Öğr. Gör. Sema YOZGAT
1 | Tasarım nesneleri ile ilgili teorik bilgilere sahip olur. |
2 | Tasarım nesneleri hakkında analiz, sentez ve yorum yapar. |
3 | Plastik sanat elemanlarını iki ve üç boyutlu uygulamalı çalışmalarda kullanır. |
4 | Doğayı gözleme ve soyutlama yoluyla tasarımlar yapar. |
5 | Temel tasarım ilke ve elemanlarını uygulamalı öğrenir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Bu derste, natürmort ve doğadan etütler / gözlemler, sonrasında ışık-gölge, leke-form gibi temel tasarım öğeleri ile düşüncenin somutlaştırılması ve bu öğeleri, yaratıcılık sürecinde değerlendirebilme yetisini kazandırmak amaçlanır ve öğrencinin sanatsal sezgilerini ve duyarlığını, algılarını güçlendirmek temelli uygulamalar gerçekleştirilir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Temel sanat eğitiminin amacı, konusu, araç ve gereçlerin tanıtımı. | |||
2 | Temel kavramlar | |||
3 | Nokta ve Çizgi Çalışmalarının Uygulamaları. | |||
4 | Nokta ve Çizgi Çalışmalarının Uygulamaları. | |||
5 | Açık-koyu, Işık-gölge-hacimsel etki. | |||
6 | Açık-koyu, Işık-gölge-hacimsel etki. | |||
7 | Leke nedir? Kullanım alanları ve çeşitleri. | |||
8 | İki boyutlu yüzeyde üç boyutlu etütler. Işık-gölgenin incelenmesi. | |||
9 | İki boyutlu yüzeyde üç boyutlu etütler. Işık-gölgenin incelenmesi. | |||
10 | Form araştırmaları: ölçü-oran-yönlenme. | |||
11 | Düzenleme İlkeleri: Biçim-zemin ilişkisi. | |||
12 | Düzenleme İlkeleri: Ritim-koram. | |||
13 | Düzenleme İlkeleri: simetri-denge. | |||
14 | Düzenleme İlkeleri: egemenlik-vurgu-görsel hiyerarşi-zıtlık kavramı / kompozisyon. |
1. Fisher, M. P.; Zelanski, P. (1996). Design Principles and Problems. New York: Harcourt Brace College Publishers. 2. Albers, J. (1963). Interaction of Color. New Haven ve London: Yale University Press. 3. Gilbert, R. (1995). Living With Art. New York: McGraw-Hill, Inc. 4. Itten, J. (1973). The Art of Color. New York: Van NostRand Reinhold. 5. Samara, T. (2008). Design Evolution:Theory Into Practice. Rockport Publishing. 6. Samara, T. (2007). Design Elements. Rockport Publishing. 7. Deliduman Canan, Orhon Berna, Temel Sanat Eğitimi, Gerhun Yayınları, 2006 Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 5 | 1 | 5 |
Derse Katılım | 2 | 4 | 8 |
Uygulama/Pratik | 10 | 4 | 40 |
Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Proje Sunma | 1 | 4 | 4 |
Proje Tasarımı /Yönetimi | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 4 | 12 |
Okuma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 137 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |