GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SNT001 SANAT TARİHİ Ders 1 2 3,00

Önlisans


Türkçe


İlk uygarlıklardan 19. yy. sanatına kadar olan sanatsal üretim sürecinin kaynakları, nedenleri, sosyolojik, siyasi, felsefi dayanakları ile birlikte ele alınarak, öğrencinin bu süreci kesintisiz olarak örneklerle, karşılaştırmalı olarak izlemesi ve değerlendirilmesi, 19. yy.’dan günümüze kadar gelişen sanat akımları hakkında bilgi sahibi olması ve ayırt edebilme becerisi kazanması amaçlanmaktadır.


Öğr. Gör. Özlem BERKSAN ATASOY


1 Sanat kavramı ve sanat türleri hakkında bilgi sahibi olur.
2 Söz konusu dönemler hakkında karşılaştırmalar yaparak sorgular.
3 Bilgileri kendi alanıyla ilişkilendirir.
4 Sanatın ortaya çıkış, gelişim ve değişim sürecini analiz ederek kendi cümleleriyle ifade eder.
5 Sanatı ortaya çıktığı toplumdan, düşünce yapılarından koparmadan, sosyolojik, siyasal, felsefi zeminiyle bir bütün olarak değerlendirir.
6 Orta çağ Sanatından, 19. yy. sanatına kadar olan süreci tanır.
7 19. yy.’dan günümüze kadar oluşan sanat akımlarını tanır.

Birinci Öğretim



[Yok]


Sanat, sanat türleri, tarih öncesi devirlerden günümüze kadar süre gelmiş sanat etkinliklerinin oluşum süreci, benzerlik ve farklılıkları, dönem özellikleri ve sanatçıları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sanat ve sanat türleri
2 Tarih öncesi devirlerde sanat.
3 Ön Asya ve Anadolu uygarlıklarında sanat
4 İlk çağ uygarlıklarında sanat
5 Erken Hristiyan ve Bizans sanatı
6 Orta çağ Avrupa sanatı
7 Rönesans sanatı
8 Barok sanat, Rokoko
9 Neoklasik sanat
10 Romantizm, Realizm
11 19. yüzyıldan günümüze kadar gelişen sanat akımları
12 19. yüzyıldan günümüze kadar gelişen sanat akımları
13 19. yüzyıldan günümüze kadar gelişen sanat akımları
14 19. yüzyıldan günümüze kadar gelişen sanat akımları

1. Selçuk Mülayim (1994). Sanata Giriş. Bilim Teknik Yayınevi. 2. Heinrich Wölfflin (1990). Sanat Tarihinin Temel Kavramları. Remzi Kitabevi. 3. John Berger (2005). Görme Biçimleri. Metis Yayıncılık. 4. Stephen Farting (2017). Sanatın Tüm Öyküsü. Hayalperest.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 5 1 5
Derse Katılım 12 2 24
Rapor Hazırlama 2 2 4
Proje Hazırlama 2 2 4
Proje Sunma 1 2 2
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 4 2 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 2 8
Okuma 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 66

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
ÖÇ 6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 7 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek