Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SNT001 | SANAT TARİHİ | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
İlk uygarlıklardan 19. yy. sanatına kadar olan sanatsal üretim sürecinin kaynakları, nedenleri, sosyolojik, siyasi, felsefi dayanakları ile birlikte ele alınarak, öğrencinin bu süreci kesintisiz olarak örneklerle, karşılaştırmalı olarak izlemesi ve değerlendirilmesi, 19. yy.’dan günümüze kadar gelişen sanat akımları hakkında bilgi sahibi olması ve ayırt edebilme becerisi kazanması amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Özlem BERKSAN ATASOY
1 | Sanat kavramı ve sanat türleri hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Söz konusu dönemler hakkında karşılaştırmalar yaparak sorgular. |
3 | Bilgileri kendi alanıyla ilişkilendirir. |
4 | Sanatın ortaya çıkış, gelişim ve değişim sürecini analiz ederek kendi cümleleriyle ifade eder. |
5 | Sanatı ortaya çıktığı toplumdan, düşünce yapılarından koparmadan, sosyolojik, siyasal, felsefi zeminiyle bir bütün olarak değerlendirir. |
6 | Orta çağ Sanatından, 19. yy. sanatına kadar olan süreci tanır. |
7 | 19. yy.’dan günümüze kadar oluşan sanat akımlarını tanır. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Sanat, sanat türleri, tarih öncesi devirlerden günümüze kadar süre gelmiş sanat etkinliklerinin oluşum süreci, benzerlik ve farklılıkları, dönem özellikleri ve sanatçıları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve sanat türleri | ||
2 | Tarih öncesi devirlerde sanat. | ||
3 | Ön Asya ve Anadolu uygarlıklarında sanat | ||
4 | İlk çağ uygarlıklarında sanat | ||
5 | Erken Hristiyan ve Bizans sanatı | ||
6 | Orta çağ Avrupa sanatı | ||
7 | Rönesans sanatı | ||
8 | Barok sanat, Rokoko | ||
9 | Neoklasik sanat | ||
10 | Romantizm, Realizm | ||
11 | 19. yüzyıldan günümüze kadar gelişen sanat akımları | ||
12 | 19. yüzyıldan günümüze kadar gelişen sanat akımları | ||
13 | 19. yüzyıldan günümüze kadar gelişen sanat akımları | ||
14 | 19. yüzyıldan günümüze kadar gelişen sanat akımları |
1. Selçuk Mülayim (1994). Sanata Giriş. Bilim Teknik Yayınevi. 2. Heinrich Wölfflin (1990). Sanat Tarihinin Temel Kavramları. Remzi Kitabevi. 3. John Berger (2005). Görme Biçimleri. Metis Yayıncılık. 4. Stephen Farting (2017). Sanatın Tüm Öyküsü. Hayalperest.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 5 | 1 | 5 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Rapor Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Proje Hazırlama | 2 | 2 | 4 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 66 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |