| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| HİS404 | HİJYEN VE SANİTASYON | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Hijyen ve Sanitasyon kurallarının kavranması, gerekliliği ve uygulanması
Öğretim Elemanları
| 1 | Mikroorganizma farklılıklarını bilir |
| 2 | Gıda zehirlenmesine sebep olan durumları anlatır |
| 3 | Mutfakta temizlik ve dezenfeksiyon yapabilir |
| 4 | Gıda tesislerinde zararlı mücadelesi yapabilir |
| 5 | Personel hijyeni kurallarını uygular |
Birinci Öğretim
Öğrencinin bu dersi alabilmesi için ön koşulu olan bir ders almasına gerek yoktur.
YOK
Hijyen ve sanitasyonun önemini, sanitasyonla mikroorganizmalar arasındaki ilişkiyi, çeşitli gıda işleme alanlarında sanitasyon uygulamalarını, dezenfektanlar ve dezenfeksiyon yöntemlerini, su hijyenini, personel hijyenini, işletmelerin hijyenini, sanitasyon işlemlerinin yönetimini kapsar.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Hijyen, mikroorganizma, bakteri, temizlik, dezenfeksiyon hakkında genel bilgiler | ||
| 2 | Mikroorganizma insan ilişkisi, Bulaşma kaynakları | ||
| 3 | Gıda işletmelerinde altyapı nasıl olmalıdır? | ||
| 4 | Gıda zehirlenmesi nedir? Nasıl oluşur? Gıda zehirlenmesi tipleri nelerdir? | ||
| 5 | Gıda zehirlenmesinden korunma yolları nelerdir? | ||
| 6 | Temizlik nedir? Nasıl yapılır? Neden Yapılır? | ||
| 7 | Temizlik nedir? Nasıl yapılır? Neden Yapılır? | ||
| 8 | Ara Sınav | ||
| 9 | Dezenfeksiyon nedir? Nasıl yapılır? Neden Yapılır? | ||
| 10 | Dezenfeksiyon nedir? Nasıl yapılır? Neden Yapılır? | ||
| 11 | Zararlılarla mücadele neden yapılır? Yapılmazsa gıda sektöründe ne gibi sorunlarla karşılaşılabilir? | ||
| 12 | Zararlılarla mücadele yöntemleri. | ||
| 13 | Zararlılarla mücadelede kullanılan kimyasallar, bunların sağlık açısından tehlikeleri, İlaçlama için Sağlık Bakanlığı açısından mevzuat | ||
| 14 | Personel hijyeni ve çalışan yaşam alanlarının taşıması gereken özellikler Kişisel temizlik, el yıkama | ||
| 15 | Final sınavı |
Kayaardı, S. (2015). Gıda hijyeni ve sanitasyon. Sidas Medya.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 4 | 50 |
| Ev Ödevi | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
YOK
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Tartışma | 7 | 1 | 7 |
| Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
| Gösterme | 13 | 1 | 13 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 75 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 3 | ||||||||||||
| ÖÇ 2 | 3 | 3 | ||||||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 5 | 3 |