| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| RSH302 | RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
ruh sağlığının tanımı, amacı, ruhsal bozuklukları tanımak, bakım vermek ve öğrencilere yeterlik kazandırmak
Evde Hasta Bakımı Programı Öğretim Elemanları
| 1 | Ruh sağlığı ve hastalıklarının tanımını ve tarihçesini tanımlar |
| 2 | Ruhsal Bozuklukların belirti ve bulgularını tanımlar. |
| 3 | Ruhsal açıdan gelişim dönemlerini ve ruhsal sorunlarla ilişkisini özetler. |
| 4 | Ruhsal Hastalıklarla ilgili kavram ve özellikleri tanımlar. |
Birinci Öğretim
Öğrencinin bu dersi alabilmesi için ön koşulu olan bir ders almasına gerek yoktur.
YOK
Ruh sağlığının tanımı ve tarihçesi Ruh sağlığını etkleyen faktörler Ruhsal bozukluğu olan breylerde genel belirtiler İletişim ve terapötik İletişim Savunma düzenekleri Şizofren ve diğer psikozlar Duygudurum bozukluları (depresyon, bipolar) Anksiyete ve Panik bozukluklar Fobiler ve Obsesif kompulsif bozukluklar Kişilik bozuklukları Organik ruhsal bozukluklar (deliryum, demans vb.) Madde kullanım bozuklukları Çocukluk ve ergenlik dönemnde sık görülen bozukluklar
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı: giriş, amaç ve öğrenim hedefleri | Soru-Cevap | Araştırma |
| 2 | Ruh sağlığının tanımı ve tarihçesi | Soru-Cevap | Araştırma |
| 3 | Ruh sağlığını etkileyen faktörler | Soru-Cevap | Araştırma |
| 4 | Ruhsal bozukluğu olan bireylerde genel belirtiler | Soru-Cevap | Araştırma |
| 5 | İletişim ve terapötik iletişim, Savunma düzenekleri | Soru-Cevap | Araştırma |
| 6 | Şizofreni ve diğer psikozlar | Soru-Cevap | Araştırma |
| 7 | Duygudurum bozukluları (depresyon, bipolar) | Soru-Cevap | Araştırma |
| 8 | Anksiyete ve Panik bozukluklar | Soru-Cevap | Araştırma |
| 9 | Fobiler ve Obsesif kompulsif bozukluklar | Soru-Cevap | Araştırma |
| 10 | Kişilik bozuklukları | Soru-Cevap | Araştırma |
| 11 | Organik ruhsal bozukluklar (deliryum, demans vb.) | Soru-Cevap | Araştırma |
| 12 | Madde kullanım bozuklukları | Soru-Cevap | Araştırma |
| 13 | Çocukluk ve ergenlik döneminde sık görülen bozukluklar | Soru-Cevap | Araştırma |
| 14 | Genel Tekrar | Soru-Cevap | Araştırma |
1 Ders Notları 2 Öztürk, M.Ö., Uluşahn, A. (2011). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları -I. Ankara: Tuna 3 Öztürk, M.Ö., Uluşahn, A. (2011). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları -II.Ankara: Tuna
-
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Quiz | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
YOK
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
| Tartışma | 7 | 1 | 7 |
| Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 63 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 3 | 2 | |||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 3 | 1 | 3 | 2 | |||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 3 | 3 | 2 |