| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| SAG305 | SAĞLIK EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrenciler sağlık eğitimlerine yönelik eğitim planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerini geliştirir.
Evde Hasta Bakımı Programı Öğretim Elemanları
| 1 | Sağlık eğitiminin temel ilke ve özelliklerini kavrar |
| 2 | Sağlıklı birey, aile ve toplumun eğitim gereksinimlerini belirler |
| 3 | Eğitim becerilerini, sağlık eğitimi uygulamalarında kullanır |
| 4 | Sağlık eğitiminin kısa ve uzun vadeli sonuçlarını değerlendirir |
| 5 | Sağlık eğitimcisi rolünü mesleki kariyer planı içinde düşünür |
Birinci Öğretim
Öğrencinin bu dersi alabilmesi için ön koşulu olan bir ders almasına gerek yoktur.
YOK
Eğitim/öğretim: Temel tanımlar. Sağlık Eğitiminin Tanımı, Temel Kavramlar ve İlkeler
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Sağlık Eğitiminde Temel Kavramlar ve Tarihsel Süreç | Soru-Cevap | Araştırma |
| 2 | Sağlık Eğitiminin Planlanması | Soru-Cevap | Araştırma |
| 3 | Birey/Aile ve Topluma Yönelik Sağlık Eğitimi | Soru-Cevap | Araştırma |
| 4 | Sağlık Eğitimi Modelleri | Soru-Cevap | Araştırma |
| 5 | Öğrenme, Öğretme, Eğitim ve Kuramları | Soru-Cevap | Araştırma |
| 6 | Sağlık Eğitimi Yöntemleri | Soru-Cevap | Araştırma |
| 7 | Sağlık Eğitiminde Materyal ve Araçlar | Soru-Cevap | Araştırma |
| 8 | Sağlık İçin Program Geliştirme Adımları | Soru-Cevap | Araştırma |
| 9 | Sağlık Davranışı Değişikliği ile İlgili Toplumsal Modeller | Soru-Cevap | Araştırma |
| 10 | Bireysel Ve Grup Gereksinimlerinin Saptanması | Soru-Cevap | Araştırma |
| 11 | Ortaklaşa Planlama için Mekanizma Oluşturma | Soru-Cevap | Araştırma |
| 12 | Sağlık Eğitiminin Değerlendirilmesi | Soru-Cevap | Araştırma |
| 13 | Sağlık Eğitiminin Değerlendirilmesi | Soru-Cevap | Araştırma |
| 14 | Genel Tekrar | Soru-Cevap | Araştırma |
Tabak R S (2000): Sağlık Eğitimi. Somgür Yayıncılık, Ankara. Hacıalioğlu, Nazlı. Hemşirelikte öğretim :Öğretim ve eğitim Nobel Tıp Kitapevleri 2011 Sözen, Cemil. Hemşirelikte Öğretim Palme Yayıncılık 2003 Duman, Bilal,ed. Öğretim ilke ve yöntemleri Anı Yayıncılık 2011
-
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Quiz | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
YOK
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Tartışma | 7 | 1 | 7 |
| Soru-Yanıt | 8 | 1 | 8 |
| Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 20 | 1 | 20 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 104 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 4 | ||||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | |||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 3 | 5 | 3 |