| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| BKY001 | BİYOKİMYA | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Protein biyokimyası, proteinlerin sindirimi ve metabolizması Karbonhidrat biyokimyası, karbonhidratların sindirimi ve metabolizması Lipid biyokimyası, lipidlerin sindirimi ve metabolizması Hormon biyokimyası Vitaminler ve koenzimler biyokimyasal test sonuçlarının değerlendirmesnin öğretilmesi
Yaşlı Bakımı Öğretim Elemanları
| 1 | Yaşlı bakımı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
| 2 | Yaşlı bakımı alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma |
| 3 | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ ve sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını bilir ve bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait temel bilimsel bilgileri mesleki uygulamalarında kullanır. |
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
| 5 | Yaşlı bireyin sağlığını korur, geliştirir ve sağlıktan sapma durumlarında uygun girişimlerini planlar ve öğrendikleri doğrultusunda uygular. |
| 6 | Kişiler arası iletişim yöntem ve becerilerini kullanır. |
| 7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme |
| 8 | Sağlık ekibi içinde yeterli ve etkin biçimde rol alır. |
| 9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme |
| 10 | Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim becerilerini kullanır. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Karbonhidrat biyokimyası,Protein biyokimyası,Lipid biyokimyası,Hormon biyokimyası Vitaminler ve koenzimler, biyokimyasal test sonuçlarını değerlendirme
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Biyokimyanın amacı ve önemi | ||
| 2 | Karbonhidratların yapısı ve sınıflandırılması | ||
| 3 | Protein Yapısı ve Sınıflandırılması | ||
| 4 | Nükleoproteinler ve Nükleik Asitler | ||
| 5 | Lipidler | ||
| 6 | LİPİTLER | ||
| 7 | ENZİMLER | ||
| 8 | ARA SINAV, DEĞERLERNDİRME | ||
| 9 | HORMONLAR | ||
| 10 | VİTAMİNLER | ||
| 11 | Su ve Minaral Metabolizması | ||
| 12 | Biyokimyasal Analizler | ||
| 13 | Biyokimyasal Analizler | ||
| 14 | GİS biyokimyası | ||
| 15 | FİNAL |
Bahattin ADAM Temel Biyokimya Kazım ARAS Gülseren ERSEN. KLİNİK BİYOKİMYA. Hacettepe Taş Kitapcılık Ltd Şti
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 2 | 50 |
| Ev Ödevi | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
YOK
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 13 | 3 | 39 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
| Okuma | 13 | 1 | 13 |
| Ev Ödevi | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 82 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||
| ÖÇ 2 | 3 | |||||||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||
| ÖÇ 4 | ||||||||||||||
| ÖÇ 5 | 2 | |||||||||||||
| ÖÇ 6 | ||||||||||||||
| ÖÇ 7 | 2 | |||||||||||||
| ÖÇ 8 | 4 | |||||||||||||
| ÖÇ 9 | ||||||||||||||
| ÖÇ 10 | 3 |