| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ILT001 | İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Etkili iletişim konusunda bilgi sahibi edindirmek, Etkili iletişim becerilerini kullanabilmeyi öğretmek ve empatik beceri kazandırmaktır
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
| 1 | Hasta bakımı alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
| 2 | hasta bakımı alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
| 3 | İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ ve sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını bilir ve bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait temel bilimsel bilgileri mesleki uygulamalarında kullanır. |
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
| 5 | Bakım verdiği bireylerin sağlığını korur, geliştirir ve sağlıktan sapma durumlarında uygun girişimlerini planlar ve öğrendikleri doğrultusunda uygular. |
| 6 | Kişiler arası iletişim yöntem ve becerilerini kullanır. |
| 7 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir |
| 8 | Sağlık ekibi içinde yeterli ve etkin biçimde rol alır. |
| 9 | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme |
| 10 | Mesleğin gerektirdiği bilişim ve iletişim becerilerini kullanır X |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
İletişimle ilgili kuramlar; kişiler arası iletişimin aksiyomları (belitleri); kişiler arası iletişim ve kültür; kişiler arası iletişim ve birey; kişiler arası iletişim ve dinleme; kişiler arası iletişim ve etkililik; sözlü ve sözsüz iletişim; görüşme; kişiler arası iletişim ve ikna; algı, dil, bir rolü oynama ve doğaçlama; iletişim becerileri geliştirilerek yapıcı ilişkilerin kurulması, düşünceler ve duyguların olumlu bir şekilde paylaşılması; çatışma ortamlarında etkili iletişimin kurulmasını kapsamaktadır.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | 1 İletişim ve iletişimde temel kavramlar | ||
| 2 | 2 İletişim süreci ve özellikleri | ||
| 3 | 3 İletişim türler | ||
| 4 | İletişim engeller | ||
| 5 | 5 Sözlü iletişim, konuşma ve dinleme becerileri | ||
| 6 | 6 Sözsüz iletişim (beden dili) | ||
| 7 | 7 Örgütsel İletişim | ||
| 8 | 8 Örgütsel iletişim | ||
| 9 | 9 İkna edici iletişim | ||
| 10 | 10 Empatik iletişim | ||
| 11 | 11 İletişim ve Çatışma | ||
| 12 | 12 Çatışma yönetimi | ||
| 13 | 13 Kişisel Alan Kullanımı/Proksemi ve Mekan Kullanımı | ||
| 14 | 14 Sosyal Yaşamda Davranış Kuralları ; Görgü ve Nezaket | ||
| 15 | FİNAL SINAVI |
1. AKÇAY, Emrah, Külahıma Anlat, İstanbul, Abaküs Yayınları, 2017 AKTAŞ 2. KAN, Metin, Etkili İletişim, İstanbul, Mavi Çatı Yayınları, 2017 3. ALPASLAN, Ahmet, İnsan Okuma Sanatı, İstanbul, Arı Sanat Yayınları
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Tartışma | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
YOK
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Final Sınavı | 14 | 1 | 14 |
| Tartışma | 14 | 1 | 14 |
| Alan Çalışması | 14 | 2 | 28 |
| Seminer | 4 | 1 | 4 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Okuma | 10 | 1 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 84 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | ||||||||||||||
| ÖÇ 2 | 1 | |||||||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||
| ÖÇ 4 | 2 | |||||||||||||
| ÖÇ 5 | 3 | |||||||||||||
| ÖÇ 6 | ||||||||||||||
| ÖÇ 7 | 2 | |||||||||||||
| ÖÇ 8 | ||||||||||||||
| ÖÇ 9 | 2 | |||||||||||||
| ÖÇ 10 |