| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| SEM002 | MESLEKİ ÇALIŞMA VE SEMİNER II | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 8,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin Mesleki Çalışma ve Seminer I dersinde geliştirdikleri proje fikirlerini ileri düzeyde uygulamaya dökmelerini, tıbbi cihaz, ilaç veya sağlık ürünlerinin tanıtımı ve pazarlanmasıyla ilgili profesyonel düzeyde analiz, raporlama ve sunum becerileri kazanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, bu süreçte gerçek veya simülasyon tabanlı bir tanıtım projesi yürütür, sonuçlarını değerlendirir ve sunum teknikleriyle profesyonel düzeyde ifade ederler.
Tıbbi Tanıtım ve Pazaralama Programı Öğretim Elemanları
| 1 | Tıbbi cihaz, ilaç veya sağlık ürünleri tanıtım projelerini planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir. |
| 2 | Pazarlama sürecine ilişkin veri toplama, analiz ve yorumlama becerilerini kullanarak stratejik kararlar üretir. |
| 3 | Proje raporlarını profesyonel standartlarda hazırlar ve elde ettiği sonuçları etkili biçimde sunar. |
| 4 | Ekip çalışması içinde aktif rol alarak liderlik, iletişim ve problem çözme becerilerini geliştirir. |
| 5 | Mesleki etik ve yasal düzenlemelere uygun şekilde tanıtım ve pazarlama uygulamaları gerçekleştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders; proje planının uygulanması, pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinin yürütülmesi, pazar verilerinin analiz edilmesi, sonuçların değerlendirilmesi ve proje sunumlarının hazırlanması aşamalarını kapsar. Öğrenciler, danışman eşliğinde yürüttükleri projelerini geliştirir, saha araştırmaları, veri toplama, pazar payı analizi, tanıtım materyali tasarımı ve nihai proje raporu hazırlama süreçlerini tamamlarlar.
| Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı, kapsamı ve sürecin tanıtımı | Ders işleyişi hakkında bilgilendirme | Tartışma, soru-cevap | Araştırma |
| 2 | Proje uygulama planının hazırlanması | Çalışma takvimi, görev dağılımı ve iş planı oluşturma | Tartışma, soru-cevap | Araştırma |
| 3 | Veri toplama yöntemleri ve analiz süreci | Saha araştırması veya anket çalışmalarının başlatılması | Tartışma, soru-cevap | Araştırma |
| 4 | Pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinin planlanması | Tanıtım materyali, broşür veya dijital içerik tasarımı | Tartışma, soru-cevap | Araştırma |
| 5 | Ürün/hizmetin hedef pazardaki konumlandırılması | Pazar segmentasyonu ve hedef kitle analizi | Tartışma, soru-cevap | Araştırma |
| 6 | Rekabet analizi ve marka stratejileri | Rakip ürünlerin analizi ve farklılaştırma stratejisi geliştirme | Tartışma, soru-cevap | Araştırma |
| 7 | Pazarlama karması (ürün, fiyat, yer, tutundurma) incelemesi | Ürüne özel pazarlama karması oluşturma | Tartışma, soru-cevap | Araştırma |
| 8 | Satış ve dağıtım kanallarının belirlenmesi | Ürün için uygun dağıtım stratejisi geliştirme | Tartışma, soru-cevap | Araştırma |
| 9 | Pazarlama iletişimi stratejilerinin uygulanması | Implementation of marketing communication strategies | Tartışma, soru-cevap | Araştırma |
| 10 | Proje verilerinin değerlendirilmesi ve raporlama süreci | Toplanan verilerin analiz edilmesi ve rapor taslağının hazırlanması | Tartışma, soru-cevap | Araştırma |
| 11 | Geri bildirim ve düzeltme süreci | Danışman önerileri doğrultusunda projenin revize edilmesi | Tartışma, soru-cevap | Araştırma |
| 12 | Sunum teknikleri ve profesyonel iletişim | Proje sunumunun hazırlanması ve prova yapılması | Tartışma, soru-cevap | Araştırma |
| 13 | Nihai proje sunumu ve değerlendirme | Bitirme projesinin sunumu | Tartışma, soru-cevap | Araştırma |
| 14 | Nihai proje sunumu ve değerlendirme | Bitirme projesinin sunumu | Tartışma, soru-cevap | Araştırma |
Berkowitz, E. N. (2021). Essentials of Health Care Marketing (5th ed.). Jones & Bartlett Learning. Thomas, R. K. (2008). Health Services Marketing: A Practitioner’s Guide. Kotler, P., Stevens, R. J., & Shalowitz, J. I. (2021). Strategic Marketing for Health Care Organizations: Building a Customer‑Driven Health System (2nd ed.).
Seminerler, vaka çalışmaları, staj gözlemleri, grup projeleri, raporlama ve tartışmalar.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 30 |
| Proje Sunma | 1 | 70 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Tartışma | 14 | 1 | 14 |
| Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
| Gösterme | 14 | 4 | 56 |
| Proje Sunma | 2 | 2 | 4 |
| Seminer | 2 | 2 | 4 |
| Proje Tasarımı /Yönetimi | 14 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
| Okuma | 14 | 1 | 14 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 192 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |