GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SEM002 MESLEKİ ÇALIŞMA VE SEMİNER II Seçmeli Ders Grubu 2 4 8,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin Mesleki Çalışma ve Seminer I dersinde geliştirdikleri proje fikirlerini ileri düzeyde uygulamaya dökmelerini, tıbbi cihaz, ilaç veya sağlık ürünlerinin tanıtımı ve pazarlanmasıyla ilgili profesyonel düzeyde analiz, raporlama ve sunum becerileri kazanmalarını sağlamaktır. Öğrenciler, bu süreçte gerçek veya simülasyon tabanlı bir tanıtım projesi yürütür, sonuçlarını değerlendirir ve sunum teknikleriyle profesyonel düzeyde ifade ederler.


Tıbbi Tanıtım ve Pazaralama Programı Öğretim Elemanları


1 Tıbbi cihaz, ilaç veya sağlık ürünleri tanıtım projelerini planlar, uygular ve sonuçlarını değerlendirir.
2 Pazarlama sürecine ilişkin veri toplama, analiz ve yorumlama becerilerini kullanarak stratejik kararlar üretir.
3 Proje raporlarını profesyonel standartlarda hazırlar ve elde ettiği sonuçları etkili biçimde sunar.
4 Ekip çalışması içinde aktif rol alarak liderlik, iletişim ve problem çözme becerilerini geliştirir.
5 Mesleki etik ve yasal düzenlemelere uygun şekilde tanıtım ve pazarlama uygulamaları gerçekleştirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders; proje planının uygulanması, pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinin yürütülmesi, pazar verilerinin analiz edilmesi, sonuçların değerlendirilmesi ve proje sunumlarının hazırlanması aşamalarını kapsar. Öğrenciler, danışman eşliğinde yürüttükleri projelerini geliştirir, saha araştırmaları, veri toplama, pazar payı analizi, tanıtım materyali tasarımı ve nihai proje raporu hazırlama süreçlerini tamamlarlar.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin amacı, kapsamı ve sürecin tanıtımı Ders işleyişi hakkında bilgilendirme Tartışma, soru-cevap Araştırma
2 Proje uygulama planının hazırlanması Çalışma takvimi, görev dağılımı ve iş planı oluşturma Tartışma, soru-cevap Araştırma
3 Veri toplama yöntemleri ve analiz süreci Saha araştırması veya anket çalışmalarının başlatılması Tartışma, soru-cevap Araştırma
4 Pazarlama ve tanıtım faaliyetlerinin planlanması Tanıtım materyali, broşür veya dijital içerik tasarımı Tartışma, soru-cevap Araştırma
5 Ürün/hizmetin hedef pazardaki konumlandırılması Pazar segmentasyonu ve hedef kitle analizi Tartışma, soru-cevap Araştırma
6 Rekabet analizi ve marka stratejileri Rakip ürünlerin analizi ve farklılaştırma stratejisi geliştirme Tartışma, soru-cevap Araştırma
7 Pazarlama karması (ürün, fiyat, yer, tutundurma) incelemesi Ürüne özel pazarlama karması oluşturma Tartışma, soru-cevap Araştırma
8 Satış ve dağıtım kanallarının belirlenmesi Ürün için uygun dağıtım stratejisi geliştirme Tartışma, soru-cevap Araştırma
9 Pazarlama iletişimi stratejilerinin uygulanması Implementation of marketing communication strategies Tartışma, soru-cevap Araştırma
10 Proje verilerinin değerlendirilmesi ve raporlama süreci Toplanan verilerin analiz edilmesi ve rapor taslağının hazırlanması Tartışma, soru-cevap Araştırma
11 Geri bildirim ve düzeltme süreci Danışman önerileri doğrultusunda projenin revize edilmesi Tartışma, soru-cevap Araştırma
12 Sunum teknikleri ve profesyonel iletişim Proje sunumunun hazırlanması ve prova yapılması Tartışma, soru-cevap Araştırma
13 Nihai proje sunumu ve değerlendirme Bitirme projesinin sunumu Tartışma, soru-cevap Araştırma
14 Nihai proje sunumu ve değerlendirme Bitirme projesinin sunumu Tartışma, soru-cevap Araştırma

Berkowitz, E. N. (2021). Essentials of Health Care Marketing (5th ed.). Jones & Bartlett Learning. Thomas, R. K. (2008). Health Services Marketing: A Practitioner’s Guide. Kotler, P., Stevens, R. J., & Shalowitz, J. I. (2021). Strategic Marketing for Health Care Organizations: Building a Customer‑Driven Health System (2nd ed.).


Seminerler, vaka çalışmaları, staj gözlemleri, grup projeleri, raporlama ve tartışmalar.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 30
Proje Sunma 1 70
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Gösterme 14 4 56
Proje Sunma 2 2 4
Seminer 2 2 4
Proje Tasarımı /Yönetimi 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 192

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 5 5 5 3 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 3 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek