| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ADSÖL-008 | Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Sağlık ve sağlığın geliştirilmesi ile ilgili temel kavramları öğrenerek birey, aile ve toplumun sağlığının geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmak.
Dersi veren öğretim üyeleri.
| 1 | Sağlık ve sağlıkla ilişkili olan kavramları ilişkilendirir |
| 2 | Sağlığı etkileyen faktörleri ve risk faktörlerini değerlendirir |
| 3 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını öğrenmesi ve bu davranışları kendi yaşamında sergileyebilir |
| 4 | Bireye olumlu sağlık davranışı kazandırmada davranış değişim sürecinin önemini açıklayabilir |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Bu ders öğrencileri, kendilerini ve toplumdaki bireyleri koruma ve geliştirme ile ilgili gereksinimleri için seçilmiş sağlık stratejilerini uygulamak için hazırlar.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, Öğrenim Hedefleri | ||
| 2 | Sağlığı geliştirme kavramının tarihçesi | ||
| 3 | Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörler: Bireysel Özellikler | ||
| 4 | Sağlığın geliştirilmesini etkileyen faktörler: Çevre | ||
| 5 | ağlığın geliştirilmesi: Medya ve Kültür | ||
| 6 | Sağlığın geliştirilmesinde holistik yaklaşım Stres yönetimi ve sağlığın geliştirilmesi | ||
| 7 | Düzenli egzersiz | ||
| 8 | Beslenme ve sağlığın geliştirilmesi | ||
| 9 | AIDS ve sağlıklı cinsel yaşam | ||
| 10 | Tütün, alkol ve madde kullanımı ve sağlığın geliştirilmesi | ||
| 11 | Sağlık sorumluluğu | ||
| 12 | Kişiler arası İlişkiler | ||
| 13 | Sağlık Yönetimi | ||
| 14 | Sağlıklı Yaşam Biçimi Davranışları-Stres Yönetimi |
1.Fertman, CI., Allensworth, DD. (Ed.).(2010). Health Promotion Programs: From Theory to Practice.Sağlık Bakanlığı, 2012. 2. Gözüm, S. (Ed.).(2016).Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi. Ankara: Vize Yayıncılık. 3.Snelling, A. (Ed.).(2014). Introduction to Health Promotion.Wiley: United States of America.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Quiz | 2 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
YOK
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 2 | 4 | 8 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
| Okuma | 10 | 2 | 20 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 75 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | ||||||||||||||||
| ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
| ÖÇ 3 | ||||||||||||||||
| ÖÇ 4 |