| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| TVP706 | MİKROBİYOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
İnsanlarda hastalık etkeni olan mikroorganizmaların genel özelliklerini tanımak, bulaşma ve korunma yolları hakkında bilgi sahibi olmak ve yaptığı hastalıkları değerlendirmektir.
Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Öğretim Görevlileri
| 1 | Mikroorganizmaları tanıyabilecek ve sınıflandırabilir |
| 2 | Mikroorganizma morfolojisini betimler ve genetiğini açıklar. |
| 3 | Mikroorganizma fizyolojisi ve metabolizmasını açıklar. |
| 4 | Mikroorganizmaların bulaşma ve bundan korunma yollarını özetleyebilir |
| 5 | Mikroorganizmalardan korunma yollarını açıklar. |
| 6 | Mikroorganizmaların yaptığı hastalıkları açıklayabilir |
| 7 | Bakteriler ve yaptığı hastalıkları tanımlar. |
| 8 | Virüsler ve yaptığı hastalıkları açıklar. |
| 9 | Mantarlar ve yaptığı hastalıkları tanımlar. |
| 10 | Parazitler ve yaptığı hastalıkları açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders; Mikrobiyolojiye giriş,Mikroorganizmaların sınıflandırılması,Mikrobiyota ve mikroorganizma patogenezi,Bakteri yapısı ve fizyolojisi,Bakteri genetiği,Tıbbi önemi olan bakteriler ve hastalıkları,Mantarlar ,Parazitler,Virüslerin yapısı ve genetiği,Tıbbi önemi olan virüsler ve hastalıkları,Mikrobiyolojik tanı yöntemleri,Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi,Antimikrobiyal ilaçlar,Aşılar; konularını içermektedir
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Mikrobiyolojiye giriş | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 2 | Mikroorganizmaların sınıflandırılması | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 3 | Mikrobiyota ve mikroorganizma patogenezi | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 4 | Bakteri yapısı ve fizyolojisi | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 5 | Bakteri genetiği | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 6 | Tıbbi önemi olan bakteriler ve hastalıkları | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 7 | Mantarlar | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 8 | Parazitler | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 9 | Virüslerin yapısı ve genetiği | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 10 | Tıbbi önemi olan virüsler ve hastalıkları | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 11 | Mikrobiyolojik tanı yöntemleri | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 12 | Sterilizasyon, dezenfeksiyon ve antisepsi | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 13 | Antimikrobiyal ilaçlar | Soru - Yanıt | Araştırma |
| 14 | Aşılar | Soru - Yanıt | Araştırma |
Mikrobiyoloji, William A. Strohl-Harriet Rouse-B.Fisher; Lippincott Illustrated Reviews Mikrobiyoloji Ders Notları
Yok
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Quiz | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 73 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |
| ÖÇ 2 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |
| ÖÇ 3 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |
| ÖÇ 4 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| ÖÇ 5 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| ÖÇ 6 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
| ÖÇ 7 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |
| ÖÇ 8 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |
| ÖÇ 9 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |
| ÖÇ 10 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 |