Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ADSÖL-028 | Kitap Kültürü | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin amacı, öğrencilerin kitap okuma becerilerini geliştirmek, okuma kültürü kazandırmak ve kültür hakkında temel bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Öğr. Gör. Dr. Hakan Yurtkuran
1 | -Farklı kültürleri öğrenir. |
2 | -Kitap türleri konusunda bilgi sahibi olur. |
3 | -Okuma kültürüne ilişkin yeni bir bakış açısı geliştirir. |
4 | -Okumanın bireye kazandırdığı özellikleri tanır. |
5 | -Kitapların insana ne öğrettiği hakkında bilgi sahibi olur. |
Birinci Öğretim
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
İlave bir öneri bulunmamaktadır.
Kültürün tanımı ve çeşitleri, kitap türleri, kitap okumanın bireye kazandırdığı temel özellikler, kitap okuma alışkanlığı edinme, okuma kültürü hakkında temel bilgi, okuma türleri.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | -Kültür nedir? | ||
2 | -Farklı kültürlerin okumaya olan eğilimleri. | ||
3 | -Kitap türleri ve kitapların icadı | ||
4 | -Okumaya ilişkin kültürel ritüeller | ||
5 | -Dijital çağda okuma | ||
6 | -Okumanın önemi ve bireye kazandırdıkları | ||
7 | -Doğru düşünme teknikleri | ||
8 | -Kitap okuma alışkanlığı kazandırma | ||
9 | -Kitap özeti çıkarabilme, okuduğumuz kitabı yorumlama becerisi kazanma. | ||
10 | -Kitap kültürü edinme yolunda bilinmesi gerekenler | ||
11 | -Neden okumalıyız? Okumanın tarihçesi | ||
12 | -Okumanın önünde bulunan psikolojik engeller. | ||
13 | -Kitap kültürüne ait yeni gelişmeler ve değerlendirme | ||
14 | -Genel tekrar |
Jonathan M. Bloom, Kağıda işlenen uygarlık; Kağıdın Tarihi ve İslam Dünyasına Etkisi. İstanbul: Kitap yayınevi, 2003. Dimitri Gutas, Yunanca Düşünce Arapça Kültür Bağdat'ta Yunanca Arapça Çeviri Hareketi ve Erken Abbasi Toplumu. İstanbul:Kitap Yayınevi, 2011.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Quiz | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 75 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 |