Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL730 | OKULA UYUM VE ERKEN OKURYAZARLIK EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, çocuk gelişimi programı öğrencilerinin okula hazırbulunuşluğu açıklayabilmelerini ve değerlendirmelerini; çocukların kendi içlerindeki ve birbirleri ile aralarındaki farklılıkları göz önünde bulundurarak, çocukları ilkokula hazırlayıcı ve okul öncesi programlarından ilkokula geçişlerini kolaylaştırıcı etkinlikler planlamalarını ve uygulamalarını sağlamaktır.
Çocuk gelişimi programı öğretim elemanları.
1 | Öğrenciler okula hazırbulunuşluğun tanımı ve hazırbulunuşluğu etkileyen faktörleri açıklar. |
2 | Öğrenciler okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık çalışmalarının önemi, temel kavramlar, okuma yazma yaklaşımları, okuma kazanımını etkileyen etmenler, okuma yazma becerilerinin gelişimini açıklar. |
3 | Öğrenciler fonolojik süreç becerileri (ses farkındalığı, ses hafızası, ses kullanımı), sözel dil becerileri ve sözcük bilgisi gelişimini açıklar. |
4 | Öğrenciler yazmaya hazırlık (yazı farkındalığı) sürecini açıklar. |
5 | Öğrenciler okul öncesi eğitim programına uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirmeyi uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Okula hazırbulunuşluğun tanımı ve hazırbulunuşluğu etkileyen faktörler; ilkokula hazırlığın boyutları (fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel, dil, öz bakım becerileri), okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık çalışmalarının önemi, temel kavramlar, okuma yazma yaklaşımları, okuma kazanımını etkileyen etmenler, okuma yazma becerilerinin gelişimi, erken okuryazarlık, okuma becerileri ve alt alanları; alfabe bilgisi (alfabe öncesi aşama, logografik düzeyi, kısmi alfabe aşaması/yarı fonetik düzey, birleştirilmiş alfabe aşaması/telaffuz), fonolojik süreç becerileri (ses farkındalığı, ses hafızası, ses kullanımı), sözel dil becerileri ve sözcük bilgisi gelişimi; yazmaya hazırlık (yazı farkındalığı), okul öncesi eğitim programına uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Okula hazırbulunuşluğun tanımı ve hazırbulunuşluğu etkileyen faktörler | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
2 | İlkokula hazırlığın boyutları (fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel, dil, öz bakım becerileri) | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
3 | İlkokula hazırlığın boyutları (fiziksel, sosyal, duygusal, bilişsel, dil, öz bakım becerileri) | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
4 | Okula hazırbulunuşluk yeterliliklerinin kazandırılmasına yönelik etkinlikler hazırlama | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
5 | Okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık çalışmalarının önemi, temel kavramlar, okuma yazma yaklaşımları, okuma kazanımını etkileyen etmenler, okuma yazma becerilerinin gelişimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
6 | Okul öncesi eğitimde okuma yazmaya hazırlık çalışmalarının önemi, temel kavramlar, okuma yazma yaklaşımları, okuma kazanımını etkileyen etmenler, okuma yazma becerilerinin gelişimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
7 | Erken okuryazarlık, okuma becerileri ve alt alanları | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
8 | Erken okuryazarlık, okuma becerileri ve alt alanları | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
9 | Sözel dil becerileri ve sözcük bilgisi gelişimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
10 | Yazmaya hazırlık (yazı farkındalığı) | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
11 | Okul öncesi eğitim programına uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
12 | Okul öncesi eğitim programına uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
13 | Okul öncesi eğitim programına uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
14 | Okul öncesi eğitim programına uygun okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
Oktay, A. (2010). İlköğretime Hazırlık ve İlköğretim Programları. Ankara: Pegem akademi. Unutkan,Ö. P. (2006). Okul Öncesinde İlköğretime Hazırlık. İstanbul: Morpa Yayınlar. Gülay Ogelman, H. (2020). Yaşamın İlk Yıllarında Okula Uyum. Ankara: Eğiten Kitap. Polat, Ö. (2019). Adım Adım İlkokula Başlamak Okula Uyum ve Erken Okuryazarlık Eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Soru-Yanıt | 13 | 1 | 13 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 13 | 2 | 26 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 |