GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL729 OKUL ÖNCESİNDE SINIF YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 5,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, sınıf yönetimi kavramını tanıtarak çocuk gelişimi öğrencilerinin uygun öğrenme ortamlarını hazırlayabilir hale gelmelerini sağlamada öğretmene yardımcı olmak, bununla birlikte sınıf ortamında arzu edilmeyen davranışların sebeplerini tanımaktır.


Çocuk gelişimi programı öğretim elemanları.


1 Sınıf yönetimi alanını, boyutlarını ve modellerini açıklar.
2 Uygun sınıf içi iletişim ve etkileşim düzeni hakkında bilgi sahibi olur.
3 Okul öncesi eğitim ortamının fiziksel özelliklerini bilir.
4 Disiplin ve disiplin modellerini bilerek uygular.
5 Sınıfında zamanı etkili ve verimli kullanır.
6 Etkili sınıf yönetiminde kural ve prosedürleri tanımlayarak uygulanmasını sağlar.
7 Eğitim etkinliklerini planlar ve uygular.
8 Öğretim etkinliklerini uygun biçimde planlama konusunda bilgi sahibi olur.
9 Olumlu davranışların devamlılığının sağlanması için uygun koşullar hakkında bilgi sahibi olur.
10 İstenmeyen davranışlar hakkında bilgi sahibi olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıf yönetiminin tanımı, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplini sağlamadan farklı yanları ve özellikleri, sınıf ortamını etkileyen sınıf içi ve sınıf dışı etkenler, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta kurallar geliştirme ve uygulama, sınıfı fiziksel olarak düzenleme, sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi, sınıfta zamanın yönetimi, sınıf organizasyonu, öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturma (örnekler ve öneriler).


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Sınıf yönetiminde temel kavramlar Anlatım, tartışma, soru-cevap
2 Sınıf yönetim modelleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
3 Sınıf yönetimini etkileyen çevresel unsurlar Anlatım, tartışma, soru-cevap
4 Fiziksel ortamların planlanması Anlatım, tartışma, soru-cevap
5 Sınıf kural ve prosedürlerinin tanımlanması Anlatım, tartışma, soru-cevap
6 Sınıf prosedürlerinin planlanması Anlatım, tartışma, soru-cevap
7 Eğitim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması Anlatım, tartışma, soru-cevap
8 Eğitim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması Anlatım, tartışma, soru-cevap
9 Okul öncesi sınıflarında zaman yönetimi Anlatım, tartışma, soru-cevap
10 Sınıf atmosferini olumlu yönde geliştiren etkili iletişim becerileri Anlatım, tartışma, soru-cevap
11 Sınıfta istenmeyen davranışlar ve nedenleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
12 Sınıfta istenmeyen davranışların yönetimi Anlatım, tartışma, soru-cevap
13 Disiplin yaklaşımları Anlatım, tartışma, soru-cevap
14 Özel gereksinimi olan çocuklar Anlatım, tartışma, soru-cevap

Aktaş Arnas, Y. ve Sadık, F. (Editörler). (2018). Okul Öncesinde Sınıf Yönetimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Sarpkaya, R. (Ed.). (2012). Sınıf Yönetimi. Anı yayıncılık: Ankara. Erden, M. (2005). Sınıf Yönetimi. Epsilon Yayıncılık: İstanbul. Yıldız, M. (2006). Öğrenciyi Tanıma Teknikleri ve Sınıf İçi Rehberlik Etkinlikleri. Nobel Yayıncılık: İstanbul) Celep, C.(2008). Sınıf Yönetiminde Kuram ve Uygulama.(3.baskı). Ankara: Pegem Akademi. Erdoğan, İ (2008). Sınıf Yönetimi. İstanbul: Alfa Yayınları Ergin, A. ve Birol, C. (2000). Eğitimde İletişim. Ankara: Anı Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 13 2 26
Soru-Yanıt 13 1 13
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 13 2 26
Quiz için Bireysel Çalışma 1 7 7
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 1
ÖÇ 2 1
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7 1 5 5
ÖÇ 8 1 5 1
ÖÇ 9
ÖÇ 10
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek