| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| CGL727 | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin amacı, Waldorf Yaklaşımını, Montessori Yaklaşımını, Bank Street Yaklaşımını, Head Start Yaklaşımını, High Scope Yaklaşımını, Reggio Emilia Yaklaşımını, Proje Yaklaşımını açıklamaktır.
Çocuk Gelişimi programı öğretim elemanları
| 1 | Waldorf Yaklaşımını açıklar. |
| 2 | Montessori Yaklaşımını açıklar. |
| 3 | Bank Street Yaklaşımını açıklar. |
| 4 | Head Start Yaklaşımını açıklar. |
| 5 | High Scope Yaklaşımını açıklar. |
| 6 | Reggio Emilia Yaklaşımını açıklar. |
| 7 | Proje Yaklaşımını açıklar. |
| 8 | Proje Yaklaşımını uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Okul öncesi eğitimde çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olarak etkinliklerinde okul öncesi eğitimde çağdaş yaklaşımları uygulayabilmek.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Waldorf Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 2 | Waldorf Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 3 | Montessori Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 4 | Montessori Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 5 | Bank Street Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 6 | Bank Street Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 7 | Head Start Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 8 | Head Start Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 9 | High Scope Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 10 | High Scope Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 11 | Reggio Emilia Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 12 | Reggio Emilia Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 13 | Proje Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 14 | Proje Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası |
Olgan, R. (Editör) (2020) Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Yıldırım, A. (Editör) (2020). Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları. Pegem Akademi Yayıncılık. Pekdoğan, S. ve Gözün Kahraman, Ö (Editörler) (2020). Erken Çocukluk Döneminde Öğrenme Yaklaşımları. Eğiten Kitap Yayıncılık. Seven, S. (Editör) (2018) (4. Baskı). Erken Çocukluk Eğitimine Giriş. Pegem Akademi Yayıncılık.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Quiz | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Tartışma | 14 | 1 | 14 |
| Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
| Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Okuma | 14 | 1 | 14 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 125 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 |