Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL727 | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin amacı, Waldorf Yaklaşımını, Montessori Yaklaşımını, Bank Street Yaklaşımını, Head Start Yaklaşımını, High Scope Yaklaşımını, Reggio Emilia Yaklaşımını, Proje Yaklaşımını açıklamaktır.
Çocuk Gelişimi programı öğretim elemanları
1 | Waldorf Yaklaşımını açıklar. |
2 | Montessori Yaklaşımını açıklar. |
3 | Bank Street Yaklaşımını açıklar. |
4 | Head Start Yaklaşımını açıklar. |
5 | High Scope Yaklaşımını açıklar. |
6 | Reggio Emilia Yaklaşımını açıklar. |
7 | Proje Yaklaşımını açıklar. |
8 | Proje Yaklaşımını uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Okul öncesi eğitimde çağdaş yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olarak etkinliklerinde okul öncesi eğitimde çağdaş yaklaşımları uygulayabilmek.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Waldorf Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
2 | Waldorf Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
3 | Montessori Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
4 | Montessori Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
5 | Bank Street Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
6 | Bank Street Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
7 | Head Start Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
8 | Head Start Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
9 | High Scope Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
10 | High Scope Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
11 | Reggio Emilia Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
12 | Reggio Emilia Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
13 | Proje Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
14 | Proje Yaklaşımı | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası |
Olgan, R. (Editör) (2020) Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi. Pegem Akademi Yayıncılık. Yıldırım, A. (Editör) (2020). Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları. Pegem Akademi Yayıncılık. Pekdoğan, S. ve Gözün Kahraman, Ö (Editörler) (2020). Erken Çocukluk Döneminde Öğrenme Yaklaşımları. Eğiten Kitap Yayıncılık. Seven, S. (Editör) (2018) (4. Baskı). Erken Çocukluk Eğitimine Giriş. Pegem Akademi Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Beyin Fırtınası | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 5 |