GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL726 HASTA ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ VE GELİŞİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Önlisans


Türkçe


Hasta çocukların eğitim sürecinin nasıl tasarlanması gerektiği konusunda yeterlilik kazandırmak.


Çocuk Gelişimi programı öğretim elemanları


1 Hastanede yatan çocukların ruhsal durumlarını tanımlar.
2 Hastanede yatan çocukların çocuk-aile-personel etkileşimini anlatır.
3 Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar.
4 Çocukların hastane yaşantısına hazırlanmasını anlatır.
5 Hastanede oyun ve önemini tanımlar.
6 Hastanede yatan çocukların haklarını kavrar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Hastanede yatan çocukların gelişim dönemlerini dikkate alarak; hasta çocukların oyunları, sağlık süreçlerinde eğitimleri ve haklarına ilişkin bilgilerden oluşmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hasta çocukların eğitiminin amacı ve önemi Anlatım, tartışma, soru-yanıt
2 Hastanede yatan çocukların gelişim dönemleri Anlatım, tartışma, soru-yanıt
3 Hastanede yatan çocukların gelişim dönemleri Anlatım, tartışma, soru-yanıt
4 Hastanede yatan çocukların ruhsal durumları Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası
5 Çocuğun hastalık teşhis süreci Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası
6 Çocuk-aile-hastane personeli etkileşimi Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası
7 Çocukların hastane yaşantısına, tedaviye hazırlanması Anlatım, tartışma, soru-cevap, beyin fırtınası
8 Çocukların hastane yaşantısına, tedaviye hazırlanması Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası
9 Hastane okulları Anlatım, tartışma, soru-yanıt
10 Hastane ziyaretleri, eve dönüş konusunda yapılacaklar Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası
11 Hastanede yatan çocukların hakları Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası
12 Hastanede oyun Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası
13 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planları Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası
14 Hastanede yatan çocuklara yönelik oyun, müzik, sanat, drama, matematik, hikâye vb. etkinlik planları Anlatım, tartışma, soru-yanıt

Komisyon (2015). Hasta Çocukların Gelişimi Ve Eğitimi, Komisyon. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Yücel Elitez, D. (2019). Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları & İlkyardım. Ankara: Eğiten Kitap. Gülay Ogelman, H. (2020). Dezavantajlı Çocuklar. Ankara: Eğiten Kitap. Karabulut, R. (2020). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim. Ankara: Eğiten Kitap.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 1 14
Tartışma 13 1 13
Soru-Yanıt 13 1 13
Beyin Fırtınası 7 1 7
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Okuma 13 1 13
Quiz için Bireysel Çalışma 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5 4
ÖÇ 2 4 3
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 3 3
ÖÇ 5 3 3
ÖÇ 6 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek