Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL725 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DİL VE KAVRAM GELİŞİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Çocuğun dilsel gelişim özelliklerinin bilinmesi ve desteklenmesi.
Çocuk Gelişimi programı öğretim elemanları
1 | Dilde kullanılan sesler, semboller ne olduğunu ve bunların nasıl bir araya geldiğini açıklar. |
2 | Çocuğun dil gelişiminin desteklenmesine yönelik uygun ortamı düzenler. |
3 | Dilin iletişim aracı olarak kullanılma sürecini açıklar. |
4 | Dilde gecikmesi olan çocukların özelliklerini ve uygulanan programları açıklar. |
5 | Dil bozuklukları problemine sahip çocukların özelliklerini ve uygulanan programları açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Erken çocuklukta dil ve kavram gelişiminin tanımı, aşamaları ve önemi, dil gelişiminde temel kuramlar, çocuğun dilsel gelişim özellikleri ve desteklenmesi.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dilin tanımı ve günlük yaşamımızdaki önemi | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
2 | 0-3 yaş dil gelişimi süreci | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
3 | 3-6 yaş dil gelişimi süreci | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
4 | Dil gelişimi sürecinin aşamaları | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
5 | Dil gelişimi sürecinin aşamaları | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
6 | Dilin bileşenleri | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
7 | Dil gelişimine ilişkin görüşler | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
8 | Dil gelişimine ilişkin görüşler | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
9 | Dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
10 | Kavram gelişimi süreci ve özellikleri | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
11 | 0-3 yaş arası kavram gelişimi | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
12 | 3-6 yaş arası kavram gelişimi | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
13 | Kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
14 | Kavram ve dil gelişimindeki ilişki | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası |
Diken, İ. H. (2012). Erken Çocukluk Döneminde Dil Becerilerini Geliştirme. Maya Akademi. Yaşar, M. C., Kandır, A. ve İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi. Topbaş, S. (2005). Dil ve Kavram Gelişimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Arslan, E. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Ankara: Eğiten Kitap. Metin, N. B. (2016). Doğum Öncesinden Ergenliğe Çocuk Gelişimi. Ankara: Pegem Yay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Tartışma | 13 | 1 | 13 |
Soru-Yanıt | 13 | 1 | 13 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 13 | 1 | 13 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | ||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 3 |