| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| CGL725 | ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DİL VE KAVRAM GELİŞİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Çocuğun dilsel gelişim özelliklerinin bilinmesi ve desteklenmesi.
Çocuk Gelişimi programı öğretim elemanları
| 1 | Dilde kullanılan sesler, semboller ne olduğunu ve bunların nasıl bir araya geldiğini açıklar. |
| 2 | Çocuğun dil gelişiminin desteklenmesine yönelik uygun ortamı düzenler. |
| 3 | Dilin iletişim aracı olarak kullanılma sürecini açıklar. |
| 4 | Dilde gecikmesi olan çocukların özelliklerini ve uygulanan programları açıklar. |
| 5 | Dil bozuklukları problemine sahip çocukların özelliklerini ve uygulanan programları açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Erken çocuklukta dil ve kavram gelişiminin tanımı, aşamaları ve önemi, dil gelişiminde temel kuramlar, çocuğun dilsel gelişim özellikleri ve desteklenmesi.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | Dilin tanımı ve günlük yaşamımızdaki önemi | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 2 | 0-3 yaş dil gelişimi süreci | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 3 | 3-6 yaş dil gelişimi süreci | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 4 | Dil gelişimi sürecinin aşamaları | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
| 5 | Dil gelişimi sürecinin aşamaları | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 6 | Dilin bileşenleri | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
| 7 | Dil gelişimine ilişkin görüşler | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
| 8 | Dil gelişimine ilişkin görüşler | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 9 | Dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 10 | Kavram gelişimi süreci ve özellikleri | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 11 | 0-3 yaş arası kavram gelişimi | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 12 | 3-6 yaş arası kavram gelişimi | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 13 | Kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası | |
| 14 | Kavram ve dil gelişimindeki ilişki | Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası |
Diken, İ. H. (2012). Erken Çocukluk Döneminde Dil Becerilerini Geliştirme. Maya Akademi. Yaşar, M. C., Kandır, A. ve İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi. Topbaş, S. (2005). Dil ve Kavram Gelişimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Arslan, E. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Ankara: Eğiten Kitap. Metin, N. B. (2016). Doğum Öncesinden Ergenliğe Çocuk Gelişimi. Ankara: Pegem Yay.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Quiz | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
| Tartışma | 13 | 1 | 13 |
| Soru-Yanıt | 13 | 1 | 13 |
| Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Okuma | 13 | 1 | 13 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 125 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | ||||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 3 | 3 | |||||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | ||||||||
| ÖÇ 5 | 4 | 5 | 5 | 3 |