GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL725 ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİNDE DİL VE KAVRAM GELİŞİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 5,00

Önlisans


Türkçe


Çocuğun dilsel gelişim özelliklerinin bilinmesi ve desteklenmesi.


Çocuk Gelişimi programı öğretim elemanları


1 Dilde kullanılan sesler, semboller ne olduğunu ve bunların nasıl bir araya geldiğini açıklar.
2 Çocuğun dil gelişiminin desteklenmesine yönelik uygun ortamı düzenler.
3 Dilin iletişim aracı olarak kullanılma sürecini açıklar.
4 Dilde gecikmesi olan çocukların özelliklerini ve uygulanan programları açıklar.
5 Dil bozuklukları problemine sahip çocukların özelliklerini ve uygulanan programları açıklar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Erken çocuklukta dil ve kavram gelişiminin tanımı, aşamaları ve önemi, dil gelişiminde temel kuramlar, çocuğun dilsel gelişim özellikleri ve desteklenmesi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dilin tanımı ve günlük yaşamımızdaki önemi Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası
2 0-3 yaş dil gelişimi süreci Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası
3 3-6 yaş dil gelişimi süreci Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası
4 Dil gelişimi sürecinin aşamaları Anlatım, tartışma, soru-yanıt
5 Dil gelişimi sürecinin aşamaları Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası
6 Dilin bileşenleri Anlatım, tartışma, soru-yanıt
7 Dil gelişimine ilişkin görüşler Anlatım, tartışma, soru-yanıt
8 Dil gelişimine ilişkin görüşler Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası
9 Dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası
10 Kavram gelişimi süreci ve özellikleri Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası
11 0-3 yaş arası kavram gelişimi Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası
12 3-6 yaş arası kavram gelişimi Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası
13 Kavram gelişimine yönelik yaklaşımlar Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası
14 Kavram ve dil gelişimindeki ilişki Anlatım, tartışma, soru-yanıt, beyin fırtınası

Diken, İ. H. (2012). Erken Çocukluk Döneminde Dil Becerilerini Geliştirme. Maya Akademi. Yaşar, M. C., Kandır, A. ve İnal, G. (2012). Dil Etkinlikleri. Efil Yayınevi. Topbaş, S. (2005). Dil ve Kavram Gelişimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Arslan, E. (2016). Erken Çocukluk Döneminde Gelişim. Ankara: Eğiten Kitap. Metin, N. B. (2016). Doğum Öncesinden Ergenliğe Çocuk Gelişimi. Ankara: Pegem Yay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 13 2 26
Tartışma 13 1 13
Soru-Yanıt 13 1 13
Beyin Fırtınası 10 1 10
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Okuma 13 1 13
Quiz için Bireysel Çalışma 1 7 7
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1
ÖÇ 2 4 5
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 4 5 4 3
ÖÇ 5 4 5 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek