Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL724 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Eğitim Sosyolojisi dersinin amacı, eğitimle toplum arasındaki ilişkiyi tarihi ve sosyolojik bir açıdan ele alarak bir toplumsal kurum olarak eğitim kurumunun işlevleri, farklı teorik yaklaşımlar açısından ele alınarak bu konuda öğrencilere belirli bir bilgi birikimi ve bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır.
Çocuk Gelişimi programı öğretim elemanları
1 | Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını ve gelişimini açıklar. |
2 | Toplum, eğitim ve toplumsal kurumları tanımlar. |
3 | Eğitim sosyolojisinde çeşitli kuramları karşılaştırır. |
4 | Eğitim sosyolojisi kuramlarını değerlendirir. |
5 | Eğitimin ve okulların toplumsal işlevlerini değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eğitim-öğretim sürecini etkileyen faktörler, eğitim sosyolojisinde kuramlar, eğitimin ekonomik-kültürel temelleri, eğitim sorunları.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bir süreç olarak eğitim ve öğretim sürecini etkileyen etmenler | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
2 | Eğitim sosyolojisinde kuramlar | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
3 | Eğitim sosyolojisinde kuramlar | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
4 | Toplumsallaşma ve eğitimin toplumsal işlevleri | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
5 | Toplumsal değişim ve yabancılaşma | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
6 | Toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
7 | Toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
8 | Toplumsal bir sistem olarak okul ve öğretmenlik mesleği | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
9 | Toplumsal hareketlilik, tabakalaşma ve eğitim | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
10 | Toplumsal hareketlilik, tabakalaşma ve eğitim | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
11 | Eğitimin kültürel temelleri, küreselleşme ve farklı ülkelerin eğitim sorunları | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
12 | Eğitimin ekonomik temelleri, sosyal sınıflar ve fırsat eşitliği | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
13 | Eğitim-İletişim ve Demokrasi | Anlatım, tartışma, soru-yanıt | |
14 | Okul-çevre ilişkileri ve şiddet | Anlatım, tartışma, soru-yanıt |
Oktik, N., Varışlı, B. ve Tuncer, M.C. (Editörler) (2020) Eğitim Sosyolojisi. Pegem Akademi Yayıncılık. Akyüz, H. (2018) (2. Baskı). Eğitim Sosyolojisi. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükali, R. (Editör) (2020). Eğitim Sosyolojisi. Anı Yayıncılık. Yapıcı, M. (Editör) (2020). Eğitim Sosyolojisi. Eğiten Kitap Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 119 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 3 |