GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL724 EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Önlisans


Türkçe


Eğitim Sosyolojisi dersinin amacı, eğitimle toplum arasındaki ilişkiyi tarihi ve sosyolojik bir açıdan ele alarak bir toplumsal kurum olarak eğitim kurumunun işlevleri, farklı teorik yaklaşımlar açısından ele alınarak bu konuda öğrencilere belirli bir bilgi birikimi ve bakış açısı kazandırılması amaçlanmaktadır.


Çocuk Gelişimi programı öğretim elemanları


1 Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını ve gelişimini açıklar.
2 Toplum, eğitim ve toplumsal kurumları tanımlar.
3 Eğitim sosyolojisinde çeşitli kuramları karşılaştırır.
4 Eğitim sosyolojisi kuramlarını değerlendirir.
5 Eğitimin ve okulların toplumsal işlevlerini değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eğitim-öğretim sürecini etkileyen faktörler, eğitim sosyolojisinde kuramlar, eğitimin ekonomik-kültürel temelleri, eğitim sorunları.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bir süreç olarak eğitim ve öğretim sürecini etkileyen etmenler Anlatım, tartışma, soru-yanıt
2 Eğitim sosyolojisinde kuramlar Anlatım, tartışma, soru-yanıt
3 Eğitim sosyolojisinde kuramlar Anlatım, tartışma, soru-yanıt
4 Toplumsallaşma ve eğitimin toplumsal işlevleri Anlatım, tartışma, soru-yanıt
5 Toplumsal değişim ve yabancılaşma Anlatım, tartışma, soru-yanıt
6 Toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf Anlatım, tartışma, soru-yanıt
7 Toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf Anlatım, tartışma, soru-yanıt
8 Toplumsal bir sistem olarak okul ve öğretmenlik mesleği Anlatım, tartışma, soru-yanıt
9 Toplumsal hareketlilik, tabakalaşma ve eğitim Anlatım, tartışma, soru-yanıt
10 Toplumsal hareketlilik, tabakalaşma ve eğitim Anlatım, tartışma, soru-yanıt
11 Eğitimin kültürel temelleri, küreselleşme ve farklı ülkelerin eğitim sorunları Anlatım, tartışma, soru-yanıt
12 Eğitimin ekonomik temelleri, sosyal sınıflar ve fırsat eşitliği Anlatım, tartışma, soru-yanıt
13 Eğitim-İletişim ve Demokrasi Anlatım, tartışma, soru-yanıt
14 Okul-çevre ilişkileri ve şiddet Anlatım, tartışma, soru-yanıt

Oktik, N., Varışlı, B. ve Tuncer, M.C. (Editörler) (2020) Eğitim Sosyolojisi. Pegem Akademi Yayıncılık. Akyüz, H. (2018) (2. Baskı). Eğitim Sosyolojisi. Pegem Akademi Yayıncılık. Küçükali, R. (Editör) (2020). Eğitim Sosyolojisi. Anı Yayıncılık. Yapıcı, M. (Editör) (2020). Eğitim Sosyolojisi. Eğiten Kitap Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 13 2 26
Tartışma 14 1 14
Soru-Yanıt 14 1 14
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Okuma 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 119

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4 3
ÖÇ 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek