Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL723 | DRAMA İLE ÖĞRETİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, erken çocukluk dönemindeki çocukların drama ile farklı alanlarda öğrenmelerini gerçekleştirerek öğrenme ortamını daha eğlenceli ve zevkli hale getirmek, ayrıca drama ile değer ve beceri öğretimini de gerçekleştirerek öğrenmelerin daha kalıcı hale gelmesini sağlamak.
Çocuk Gelişimi programı öğretim elemanları
1 | Dramada planlamayı uygular. |
2 | Ders planı hazırlar. |
3 | Drama ile beceri ve değer öğretimi gerçekleştirir. |
4 | Drama ile erken çocuklukta, matematik, fen, müzik, beden, Türkçe, sanat eğitiminin önemini bilir ve açıklar. |
5 | Oyun ile yabancı dil öğretiminin önemini bilir ve açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dramada planlama, ders planı hazırlama; drama ile beceri öğretimi; drama ile değer eğitimi; drama ile erken çocuklukta matematik öğretimi; drama ile erken çocuklukta matematik öğretimi; drama ile erken çocuklukta fen öğretimi; drama ile erken çocuklukta fen öğretimi; drama ile erken çocuklukta müzik öğretimi; drama ile erken çocuklukta müzik öğretimi; drama ile beden eğitimi ve oyun öğretimi; drama ile erken çocuklukta yabancı dil öğretimi; özel eğitim ve drama.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve kaynaklar hakkında bilgi verilmesi | Örnek plan hazırlığı | Anlatım, tartışma, soru-cevap, rol oynama | |
2 | Dramada planlama, ders planı hazırlama | Örnek plan hazırlığı | Anlatım, tartışma, soru-cevap, rol oynama | |
3 | Drama ile değer eğitimi | Drama ile değer eğitimi uygulaması | Anlatım, tartışma, soru-cevap, rol oynama | |
4 | Drama ile beceri öğretimi | Drama ile beceri öğretimi uygulaması | Anlatım, tartışma, soru-cevap, rol oynama | |
5 | Drama ile erken çocuklukta Türkçe öğretimi | Drama ile erken çocuklukta Türkçe öğretimi uygulaması | Anlatım, tartışma, soru-cevap, rol oynama | |
6 | Drama ile erken çocuklukta matematik öğretimi | Drama ile erken çocuklukta matematik öğretimi uygulaması | Anlatım, tartışma, soru-cevap, rol oynama | |
7 | Drama ile erken çocuklukta fen öğretimi | Drama ile erken çocuklukta fen öğretimi uygulaması | Anlatım, tartışma, soru-cevap, rol oynama | |
8 | Drama ile erken çocuklukta sanat öğretimi | Drama ile erken çocuklukta sanat öğretimi uygulaması | Anlatım, tartışma, soru-cevap, rol oynama | |
9 | Drama ile erken çocuklukta müzik öğretimi | Drama ile erken çocuklukta müzik öğretimi uygulaması | Anlatım, tartışma, soru-cevap, rol oynama | |
10 | Drama ile erken çocuklukta yabancı dil öğretimi | Drama ile erken çocuklukta yabancı dil öğretimi uygulaması | Anlatım, tartışma, soru-cevap, rol oynama | |
11 | Drama ile beden eğitimi ve oyun öğretimi | Drama ile beden eğitimi ve oyun öğretimi uygulaması | Anlatım, tartışma, soru-cevap, rol oynama | |
12 | Drama ile erken çocuklukta okuma-yazmaya hazırlık | Drama ile erken çocuklukta okuma-yazmaya hazırlık uygulaması | Anlatım, tartışma, soru-cevap, rol oynama | |
13 | Özel eğitim ve drama | Özel eğitim ve drama uygulaması | Anlatım, tartışma, soru-cevap, rol oynama | |
14 | Genel değerlendirme | Genel değerlendirme | Anlatım, tartışma, soru-cevap, rol oynama |
Akkocaoğlu Çayır, N. ve Erdoğan, T., (2015). Dramada Planlama. Okul Öncesinden İlköğretime Kuramdan Uygulamaya Drama. (s.109-129), Ankara: Eğiten Kitap. Erkan, G., Erdoğan, T. (2019). Dramatematik. Ankara: Eğiten Kitap. Erdoğan, T., (2017). Yaratıcı Drama İle Çocuk Kitaplarına Yolculuk . Ankara: Eğiten Tuba Kitabevi. Kandır, A. (2007). Yaratıcı Dramanın 0kul Öncesi Eğitim Programındaki Yeri ve Hedefleri. Okul Öncesi Eğitimde Drama: Teoriden Uygulamaya içinde (s. 19-26). 5. Baskı. Ankara: Kök Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Uygulama/Pratik | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 125 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 |