| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| CGL722 | ÇOCUKLA İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 5,00 |
Önlisans
Türkçe
Çocukla İletişim dersini alan öğrencilerin; iletişim ile ilgili temel kavramları, iletişim süreci, iletişim türleri ve ilkeleri, iletişim kurmanın önemini, çocuklarla doğru iletişim kurmanın yollarını kavramalarını sağlamaktır.
Çocuk Gelişimi programı öğretim elemanları
| 1 | İletişimin tanımı ve önemini açıklar. |
| 2 | İletişim modelini açıklar. |
| 3 | Anne-baba-çocuk ilişkisini kavrar. |
| 4 | Doğru iletişim kurma tekniklerini uygular. |
| 5 | İletişim engellerini açıklar. |
| 6 | Anne-baba tutumlarını açıklar. |
| 7 | Çocukla etkili iletişim kurar. |
| 8 | Etkili iletişim tekniklerini açıklar. |
| 9 | Ben dilinin önemini açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İletişiminin tanımı, iletişim ile ilgili temel kavramlar, türleri, yöntemleri, iletişim engelleri, çocuklarla etkili iletişim, anne-baba-çocuk iletişiminin önemi, anne baba tutumlarını kavrama ve doğru iletişim kurmanın teknikleri.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | İletişimin tanımı, önemi ve iletişim modeli | Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma | |
| 2 | İletişim sürecinin temel öğeleri, türleri | Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma | |
| 3 | İletişim yöntemleri, iletişimi etkileyen faktörler | Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma | |
| 4 | İletişim engelleri ve çocuk üzerindeki etkisi | Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma | |
| 5 | Etkin dinleme, empati | Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma | |
| 6 | Çocukla iletişimde kullanılan dil / sen-dili | Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma | |
| 7 | İletişimi kolaylaştıran etmenler | Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma | |
| 8 | Savunucu iletişim, çocuk duygu ve davranış bozukluklarında iletişim | Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma | |
| 9 | Anne-baba tutumları, iletişimde disiplin | Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma | |
| 10 | Anne-baba-çocuk ilişkisi, bağlanma türleri ve kopma | Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma | |
| 11 | Anne-baba-çocuk çatışmaları ve çatışma çözme yöntemleri | Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma | |
| 12 | Boşanma ve çocuk üzerindeki etkileri | Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma | |
| 13 | Kişiler arası iletişim | Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma | |
| 14 | Genel değerlendirme | Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma |
Çağdaş, A. (2012). Anne Baba Çocuk İletişimi. Ankara: Eğiten Kitap. Yavuzer, H. (2016). Anne Baba Okulu. Ankara: Remzi Kitabevi. Voltan Acar, N. (2008). İnsan İlişkileri ve İletişim. Ankara: Nobel Yay. Cüceloğlu, D. (2002). İletişim Donanımları. İstanbul: Remzi Kitabevi. Dökmen, Ü. (1998). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Thomson, P. (2002). İletişimin Sırları. İstanbul: Arion Yayınevi.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 50 |
| Ev Ödevi | 1 | 50 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 13 | 1 | 13 |
| Tartışma | 13 | 1 | 13 |
| Soru-Yanıt | 13 | 2 | 26 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Okuma | 14 | 3 | 42 |
| Ev Ödevi | 1 | 7 | 7 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 123 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 6 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 7 | 5 | 5 | ||||||||||
| ÖÇ 8 | 4 | |||||||||||
| ÖÇ 9 | 4 |