GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL722 ÇOCUKLA İLETİŞİM Seçmeli Ders Grubu 2 4 5,00

Önlisans


Türkçe


Çocukla İletişim dersini alan öğrencilerin; iletişim ile ilgili temel kavramları, iletişim süreci, iletişim türleri ve ilkeleri, iletişim kurmanın önemini, çocuklarla doğru iletişim kurmanın yollarını kavramalarını sağlamaktır.


Çocuk Gelişimi programı öğretim elemanları


1 İletişimin tanımı ve önemini açıklar.
2 İletişim modelini açıklar.
3 Anne-baba-çocuk ilişkisini kavrar.
4 Doğru iletişim kurma tekniklerini uygular.
5 İletişim engellerini açıklar.
6 Anne-baba tutumlarını açıklar.
7 Çocukla etkili iletişim kurar.
8 Etkili iletişim tekniklerini açıklar.
9 Ben dilinin önemini açıklar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İletişiminin tanımı, iletişim ile ilgili temel kavramlar, türleri, yöntemleri, iletişim engelleri, çocuklarla etkili iletişim, anne-baba-çocuk iletişiminin önemi, anne baba tutumlarını kavrama ve doğru iletişim kurmanın teknikleri.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İletişimin tanımı, önemi ve iletişim modeli Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma
2 İletişim sürecinin temel öğeleri, türleri Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma
3 İletişim yöntemleri, iletişimi etkileyen faktörler Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma
4 İletişim engelleri ve çocuk üzerindeki etkisi Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma
5 Etkin dinleme, empati Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma
6 Çocukla iletişimde kullanılan dil / sen-dili Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma
7 İletişimi kolaylaştıran etmenler Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma
8 Savunucu iletişim, çocuk duygu ve davranış bozukluklarında iletişim Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma
9 Anne-baba tutumları, iletişimde disiplin Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma
10 Anne-baba-çocuk ilişkisi, bağlanma türleri ve kopma Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma
11 Anne-baba-çocuk çatışmaları ve çatışma çözme yöntemleri Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma
12 Boşanma ve çocuk üzerindeki etkileri Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma
13 Kişiler arası iletişim Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma
14 Genel değerlendirme Anlatım, Soru-yanıt, Tartışma

Çağdaş, A. (2012). Anne Baba Çocuk İletişimi. Ankara: Eğiten Kitap. Yavuzer, H. (2016). Anne Baba Okulu. Ankara: Remzi Kitabevi. Voltan Acar, N. (2008). İnsan İlişkileri ve İletişim. Ankara: Nobel Yay. Cüceloğlu, D. (2002). İletişim Donanımları. İstanbul: Remzi Kitabevi. Dökmen, Ü. (1998). İletişim Çatışmaları ve Empati. İstanbul: Sistem Yayıncılık. Thomson, P. (2002). İletişimin Sırları. İstanbul: Arion Yayınevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 13 1 13
Tartışma 13 1 13
Soru-Yanıt 13 2 26
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 14 3 42
Ev Ödevi 1 7 7
Toplam İş Yükü (saat) 123

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 4 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5
ÖÇ 7 5 5
ÖÇ 8 4
ÖÇ 9 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek