Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL720 | OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE REHBERLİK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Eğitim sürecinde öğrenci kişilik hizmetleri ile rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri; rehberlik ve psikolojik danışmada başlıca hizmet türleri; okullarda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri; eğitsel rehberlik, mesleki rehberlik, kişisel rehberlik ve psikolojik danışma, bireyi tanıma ve bireyi tanıma teknikleri; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel RPD programı); sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevi; RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler; okul yöneticisi ve öğretmenlerle rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliği; sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanması.
Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları
1 | Rehberliğin tanımı, amacı, ilkeleri, temellerini bilir. |
2 | Eğitsel, kişisel-sosyal ve mesleki rehberliğin amaçlarını, kapsamlarını ve gelişim düzeylerine göre uygulamalarını bilir. |
3 | Rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesini, sorumluluk ve görevlerini bilir. |
4 | Bireyi tanıma tekniklerini bilir. |
5 | Okul öncesi dönemde rehberlik programının amaçlarını, yeterlik alanlarını, kazanımları ve açıklamalarını bilir. |
6 | Okul öncesi eğitimde rehberlik programı etkinliği hazırlar ve uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Rehberlik dersinin temel amacı, değişik eğitim kademelerinde görev alacak öğretmen adaylarının kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik konusunda gerekli bilgi, beceri ve tutum kazanmalarına yardım etmektir. Bu ders kapsamında öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberliğin bu hizmetler içindeki yeri, rehberliğin tanımı, türleri ve amacı, okullarda rehberlik hizmetleri (psikolojik danışma, oryantasyon, bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yöneltme ve yerleştirme, izleme ve değerlendirme, konsültasyon), rehberliğin temel ilkeleri, eğitsel rehberlik, kişisel rehberlik, mesleki rehberlik ve bireyi tanıma teknikleri gibi konular ele alınmaktadır
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş eğitim sisteminde öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
2 | Eğitim sürecinde rehberlik hizmetleri, amacı ve kapsamı | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
3 | Rehberlik ilkeleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
4 | Eğitim sürecinde kişisel rehberlik hizmetleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
5 | Eğitim sürecinde eğitsel rehberlik hizmetleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
6 | Mesleki gelişim kuramları | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
7 | Eğitim sürecinde mesleki rehberlik hizmetleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
8 | Bireyi tanıma ve bireyi tanıma teknikleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
9 | Test dışı teknikler | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
10 | Rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesi ve değerlendirilmesi | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
11 | Okul öncesi dönemde rehberlik programı, amaçları, yeterlik alanları, kazanımları ve açıklamaları | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
12 | Okul öncesi eğitimde rehberlik programı etkinliği hazırlama ve uygulama | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
13 | Okul öncesi eğitimde rehberlik programı etkinliği hazırlama ve uygulama | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
14 | Okul öncesi eğitimde rehberlik programı etkinliği hazırlama ve uygulama | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
Yeşilyaprak, B. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara. Demircioğlu, H. (2020). Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik. Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara. Kuzgun, Y. (Ed). (2001). İlköğretimde rehberlik. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara. Selçuk, Z. ve Güner, N. (2001) Sınıf içi rehberlik etkinlikleri. Pegem Yayıncılık: Ankara. İşmen Gazioğlu, E., Mertol İlgar, Ş. (2008). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Rehberlik. Pegem Akademi: Ankara. Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik Programı. (2012). MEB: Ankara
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Soru-Yanıt | 13 | 1 | 13 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Okuma | 14 | 1 | 14 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 105 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 | 2 | 4 | |||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 |