GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL720 OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE REHBERLİK Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


Eğitim sürecinde öğrenci kişilik hizmetleri ile rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri; rehberlik ve psikolojik danışmada başlıca hizmet türleri; okullarda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri; eğitsel rehberlik, mesleki rehberlik, kişisel rehberlik ve psikolojik danışma, bireyi tanıma ve bireyi tanıma teknikleri; gelişimsel rehberlik modelinin felsefesi, amacı, ilkeleri ve programı (kapsamlı gelişimsel RPD programı); sınıf rehberliğinde öğretmenlerin rol ve işlevi; RPD hizmetleri kapsamında eğitsel, mesleki, kişisel ve sosyal alanlarda kazandırılacak yeterlikler; okul yöneticisi ve öğretmenlerle rehber öğretmen ve psikolojik danışman arasındaki işbirliği; sınıf RPD plan ve programlarının hazırlanması ve uygulanması.


Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları


1 Rehberliğin tanımı, amacı, ilkeleri, temellerini bilir.
2 Eğitsel, kişisel-sosyal ve mesleki rehberliğin amaçlarını, kapsamlarını ve gelişim düzeylerine göre uygulamalarını bilir.
3 Rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesini, sorumluluk ve görevlerini bilir.
4 Bireyi tanıma tekniklerini bilir.
5 Okul öncesi dönemde rehberlik programının amaçlarını, yeterlik alanlarını, kazanımları ve açıklamalarını bilir.
6 Okul öncesi eğitimde rehberlik programı etkinliği hazırlar ve uygular.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Rehberlik dersinin temel amacı, değişik eğitim kademelerinde görev alacak öğretmen adaylarının kişisel, eğitsel ve mesleki rehberlik konusunda gerekli bilgi, beceri ve tutum kazanmalarına yardım etmektir. Bu ders kapsamında öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberliğin bu hizmetler içindeki yeri, rehberliğin tanımı, türleri ve amacı, okullarda rehberlik hizmetleri (psikolojik danışma, oryantasyon, bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yöneltme ve yerleştirme, izleme ve değerlendirme, konsültasyon), rehberliğin temel ilkeleri, eğitsel rehberlik, kişisel rehberlik, mesleki rehberlik ve bireyi tanıma teknikleri gibi konular ele alınmaktadır


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çağdaş eğitim sisteminde öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik Anlatım, tartışma, soru-cevap
2 Eğitim sürecinde rehberlik hizmetleri, amacı ve kapsamı Anlatım, tartışma, soru-cevap
3 Rehberlik ilkeleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
4 Eğitim sürecinde kişisel rehberlik hizmetleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
5 Eğitim sürecinde eğitsel rehberlik hizmetleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
6 Mesleki gelişim kuramları Anlatım, tartışma, soru-cevap
7 Eğitim sürecinde mesleki rehberlik hizmetleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
8 Bireyi tanıma ve bireyi tanıma teknikleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
9 Test dışı teknikler Anlatım, tartışma, soru-cevap
10 Rehberlik hizmetlerinin örgütlenmesi ve değerlendirilmesi Anlatım, tartışma, soru-cevap
11 Okul öncesi dönemde rehberlik programı, amaçları, yeterlik alanları, kazanımları ve açıklamaları Anlatım, tartışma, soru-cevap
12 Okul öncesi eğitimde rehberlik programı etkinliği hazırlama ve uygulama Anlatım, tartışma, soru-cevap
13 Okul öncesi eğitimde rehberlik programı etkinliği hazırlama ve uygulama Anlatım, tartışma, soru-cevap
14 Okul öncesi eğitimde rehberlik programı etkinliği hazırlama ve uygulama Anlatım, tartışma, soru-cevap

Yeşilyaprak, B. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara. Demircioğlu, H. (2020). Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik. Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara. Kuzgun, Y. (Ed). (2001). İlköğretimde rehberlik. Nobel Yayın Dağıtım: Ankara. Selçuk, Z. ve Güner, N. (2001) Sınıf içi rehberlik etkinlikleri. Pegem Yayıncılık: Ankara. İşmen Gazioğlu, E., Mertol İlgar, Ş. (2008). Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Rehberlik. Pegem Akademi: Ankara. Okul Öncesi Eğitimde Rehberlik Programı. (2012). MEB: Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 10 1 10
Soru-Yanıt 13 1 13
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Okuma 14 1 14
Quiz için Bireysel Çalışma 3 1 3
Toplam İş Yükü (saat) 105

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 1 5
ÖÇ 2 3 5
ÖÇ 3 2 2 3
ÖÇ 4 3 3 4
ÖÇ 5 4 4 5 2 4
ÖÇ 6 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek