GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL719 GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.


Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları


1 Öğrenciler halk biliminde geleneksel çocuk oyunları bilir ve açıklar.
2 Öğrenciler geleneksel çocuk oyunların eğitimsel, kültürel değerine ilişkin farkındalığa sahip olur.
3 Öğrenciler unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma konusunda farkındalığa sahip olur.
4 Öğrenciler Türk kültüründeki çocuk oyunlarının tanımını, önemini ve kurallarını bilir ve açıklar.
5 Öğrenciler geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi bilir ve açıklar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Erken çocuklukta oyun Anlatım, tartışma, soru-cevap
2 Oyun ve oyuncağın tarihçesi, oyunun önemi Anlatım, tartışma, soru-cevap
3 Kültür ve oyun, geleneksel çocuk oyunlarının tanımı, önemi Anlatım, tartışma, soru-cevap
4 Geleneksel çocuk oyunlarının sınıflandırılması, yapısı, kuralları, geleneksel çocuk oyunlarının azalmasının olası nedenleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
5 Geleneksel oyunların kültürel değeri Anlatım, tartışma, soru-cevap
6 Erken çocukluk eğitimi kurumlarında çocukların oyun olanakları Anlatım, tartışma, soru-cevap
7 Çocukların oyun tercihleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
8 MEB Okul Öncesi Eğitimi Programında oyunun yeri Anlatım, tartışma, soru-cevap
9 Geleneksel oyunlar ve motor gelişim Anlatım, tartışma, soru-cevap
10 Geleneksel oyunlar ve sosyal-duygusal alan Anlatım, tartışma, soru-cevap
11 Geleneksel oyunlar ve bilişsel -dil gelişimi Anlatım, tartışma, soru-cevap
12 Geleneksel çocuk oyunları planlama ve uygulama Anlatım, tartışma, soru-cevap
13 Geleneksel çocuk oyunları planlama ve uygulama Anlatım, tartışma, soru-cevap
14 Geleneksel çocuk oyunları planlama ve uygulama Anlatım, tartışma, soru-cevap

Başal, H. A. (2017). Geçmişten günümüze Türkiye’de geleneksel çocuk oyunları. Nobel yayınları. Güneş, M. ve Güneş, H. (2011). Öğretmen ve öğrenciler için yaşayan çocuk oyunları. Anı yayınları Oğuz, Öcal. Türkiye’de 2004 Yılında Yaşayan Geleneksel Çocuk Oyunları, Ankara: THBMER Yayınları, 2005. Uçmaz, Veli. Geleneksel Çocuk Oyunlarımız, Ankara: Gençlik Hizmetleri Müdürlüğü Gençlik Hizmetleri daire Başkanlığı Yayınları, 2010. Özdemir, Nebi. Türk Çocuk Oyunları, Ankara: Akçağ, 2006.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 3 1 3
Derse Katılım 14 1 14
Uygulama/Pratik 14 2 28
Tartışma 13 2 26
Soru-Yanıt 13 1 13
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 5 10
Okuma 2 2 4
Quiz için Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 102

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 2 1
ÖÇ 2 3 1
ÖÇ 3 2 2
ÖÇ 4 3 3 2
ÖÇ 5 3 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek