Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL719 | GELENEKSEL ÇOCUK OYUNLARI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.
Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları
1 | Öğrenciler halk biliminde geleneksel çocuk oyunları bilir ve açıklar. |
2 | Öğrenciler geleneksel çocuk oyunların eğitimsel, kültürel değerine ilişkin farkındalığa sahip olur. |
3 | Öğrenciler unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma konusunda farkındalığa sahip olur. |
4 | Öğrenciler Türk kültüründeki çocuk oyunlarının tanımını, önemini ve kurallarını bilir ve açıklar. |
5 | Öğrenciler geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi bilir ve açıklar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Erken çocuklukta oyun | Anlatım, tartışma, soru-cevap | ||
2 | Oyun ve oyuncağın tarihçesi, oyunun önemi | Anlatım, tartışma, soru-cevap | ||
3 | Kültür ve oyun, geleneksel çocuk oyunlarının tanımı, önemi | Anlatım, tartışma, soru-cevap | ||
4 | Geleneksel çocuk oyunlarının sınıflandırılması, yapısı, kuralları, geleneksel çocuk oyunlarının azalmasının olası nedenleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap | ||
5 | Geleneksel oyunların kültürel değeri | Anlatım, tartışma, soru-cevap | ||
6 | Erken çocukluk eğitimi kurumlarında çocukların oyun olanakları | Anlatım, tartışma, soru-cevap | ||
7 | Çocukların oyun tercihleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap | ||
8 | MEB Okul Öncesi Eğitimi Programında oyunun yeri | Anlatım, tartışma, soru-cevap | ||
9 | Geleneksel oyunlar ve motor gelişim | Anlatım, tartışma, soru-cevap | ||
10 | Geleneksel oyunlar ve sosyal-duygusal alan | Anlatım, tartışma, soru-cevap | ||
11 | Geleneksel oyunlar ve bilişsel -dil gelişimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap | ||
12 | Geleneksel çocuk oyunları planlama ve uygulama | Anlatım, tartışma, soru-cevap | ||
13 | Geleneksel çocuk oyunları planlama ve uygulama | Anlatım, tartışma, soru-cevap | ||
14 | Geleneksel çocuk oyunları planlama ve uygulama | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
Başal, H. A. (2017). Geçmişten günümüze Türkiye’de geleneksel çocuk oyunları. Nobel yayınları. Güneş, M. ve Güneş, H. (2011). Öğretmen ve öğrenciler için yaşayan çocuk oyunları. Anı yayınları Oğuz, Öcal. Türkiye’de 2004 Yılında Yaşayan Geleneksel Çocuk Oyunları, Ankara: THBMER Yayınları, 2005. Uçmaz, Veli. Geleneksel Çocuk Oyunlarımız, Ankara: Gençlik Hizmetleri Müdürlüğü Gençlik Hizmetleri daire Başkanlığı Yayınları, 2010. Özdemir, Nebi. Türk Çocuk Oyunları, Ankara: Akçağ, 2006.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 13 | 2 | 26 |
Soru-Yanıt | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Okuma | 2 | 2 | 4 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 102 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 2 |