Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL718 | ERKEN ÇOCUKLUKTA FEN EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu derste erken çocukluk döneminde fen ve doğa çalışmalarının gerekliliği, önemi ve kapsamı ile ilgili bilgi ve uygulama becerisine sahip olunması amaçlanmaktadır.
Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları
1 | Erken çocukluk döneminde bilimsel düşünceyi geliştirmenin önemini kavrar. |
2 | Bilimsel süreç becerilerinin önemini açıklar. |
3 | Çocuklarda bilimsel süreç becerilerini geliştirme yollarını açıklar. |
4 | Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin önemini açıklar. |
5 | Erken çocukluk döneminde fen konularını kullanarak etkinlik hazırlama becerisini kazanır. |
6 | Farklı yöntem ve teknikleri kullanarak fen etkinlikleri planlar ve uygular. |
7 | Fen etkinliklerini değerlendirme becerisini kazanır. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi; fen eğitiminde ilke ve standartlar; bilimsel süreç becerileri; bilimin doğası, fen eğitimi kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi; erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda); temel fen eğitimi kavramlarının kazanılması; fen etkinlikleri planlama ve uygulama.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde fen eğitiminin tanımı ve önemi | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
2 | Fen eğitiminde ilke ve standartlar | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
3 | Erken çocukluk döneminde bilimsel düşünme becerileri | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
4 | Okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
5 | Okul öncesi dönemde temel fen kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
6 | Fen eğitiminde öğrenme merkezleri düzenlenmesi | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
7 | Temel fen eğitimi kavramları | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
8 | Temel fen eğitimi kavramları | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
9 | Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda) | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
10 | Erken çocukluk eğitiminde kullanılan fen programları (Wings of Discovery, Tool Kit for early childhood science education, Eller Hamurda) | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
11 | Fen etkinlikleri planlama | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
12 | Fen etkinlikleri planlama | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
13 | Fen etkinlikleri uygulama ve değerlendirme | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
14 | Fen etkinlikleri uygulama ve değerlendirme | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
Sinanoğlu, F. (2006). Okul Öncesinde Fen Eğitimi. Ank: Nobel Yay. Arnas Y. (2009). Fen ve Matematik Öğreniyorum. İst. Morpa Yay. Macaroğlu E. (2005). Fen ve Doğa Etkinlikleri Uygulama Kitabı İst. Morpa Yay. Şimşek N. ve ark. (2007). Okul Öncesi Dönemde Fen ve Teknoloji Öğretimi. Ank: Anı Yay.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 13 | 1 | 13 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 3 |