GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL717 ERKEN ÇOCUKLUKTA DİN EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


Erken çocukluk döneminde bazı dini kavramların nasıl algılandığının, nasıl anlatılması gerektiğinin öğretilmesi ve bazı dini kavramların öğretimi ile ilgili beceri kazandırılması hedeflenmektedir.


Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları


1 Erken çocuklukta dini ve ahlaki düşüncenin gelişimini öğrenir.
2 Erken çocuklukta dini düşünce ve ahlaki gelişimle ilgili yaklaşımları bilir ve değerlendirir.
3 Erken çocukluk döneminde bazı dini kavramların nasıl algılandığını bilir. (İlah, ölüm, cennet, cehennem vb.)
4 Erken çocukluk döneminde bazı dini kavramların nasıl anlatılması gerektiğini bilir. (İlah, ölüm, cennet, cehennem vb.)
5 Erken çocukluk döneminde bazı dini ve ahlaki kavramların öğretimi ile ilgili beceri kazanır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Erken çocukluk döneminin genel özellikleri, erken çocuklukta din eğitiminin teorik temelleri, erken çocuklukta din eğitimi yaklaşımları, erken çocuklukta dini düşüncenin gelişimi ve eğitimi.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Erken çocukluk döneminin genel özellikleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
2 Erken çocuklukta din eğitiminin teorik temelleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
3 Erken çocuklukta din eğitimi yaklaşımları Anlatım, tartışma, soru-cevap
4 Erken çocuklukta dini düşüncenin gelişimi Anlatım, tartışma, soru-cevap
5 Erken çocuklukta dini düşüncenin gelişimi Anlatım, tartışma, soru-cevap
6 Çocuğun din eğitimine etki eden faktörler Anlatım, tartışma, soru-cevap
7 Çocuğun din eğitimine etki eden faktörler Anlatım, tartışma, soru-cevap
8 Çocukta ahlaki gelişim Anlatım, tartışma, soru-cevap
9 Çocukluk döneminde bazı dini kavramlar (İlah, ölüm, cennet, cehennem vb.) Anlatım, tartışma, soru-cevap
10 Çocukluk döneminde bazı dini ve ahlaki kavramların öğretimi Anlatım, tartışma, soru-cevap
11 Çocuğun din eğitiminde anne baba rolleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
12 Türkiye’de çocuklara yönelik din eğitimi tarihçesi Anlatım, tartışma, soru-cevap
13 Muhtelif ülkelerde çocuklara yönelik din eğitimi tarihçesi Anlatım, tartışma, soru-cevap
14 Waldorf ve Montessori yaklaşımlarında din eğitimi Anlatım, tartışma, soru-cevap

Oruç, C. (2015). Erken Çocukluk Dönemi Din Eğitimi. Ankara: Nobel Akademik Yay. Tosun, C. (2012). Din Eğitimi Bilimine Giriş. Ankara: Pegem Akademi Yay. Temel, F. (Ed.) (2012).Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Ankara: Vize Yay. Dinçer, S. (2018). Değişen Dünyada Eğitim. Ankara: Pegem Akademi Yay.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 13 1 13
Soru-Yanıt 13 1 13
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Okuma 14 3 42
Quiz için Bireysel Çalışma 6 1 6
Toplam İş Yükü (saat) 106

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 2 2
ÖÇ 2 2 4 3
ÖÇ 3 1 2
ÖÇ 4 2 3
ÖÇ 5 1 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek