GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL716 ERKEN ÇOCUKLUKTA ÇEVRE EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, çevre duyarlılığı ve çevre bilinci oluşturmaktır.


Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları


1 Öğrenci küçük yaştan itibaren çocukta çevre duyarlılığı ve çevre koruma bilinci oluşturmanın önemini kavrar.
2 Çocuklara çevre bilincini kazandırmak için hangi araç ve gereçleri kullanması gerektiğini kavrar.
3 Çevreyi koruma bilincinin çocuklara nasıl yerleştirileceğini öğrenir.
4 Öğrenci çocukların çevre koruma bilincine sahip olmaları için gereken uygulamaları sınıf içinde nasıl uygulayacağını öğrenir.
5 Öğrenciler, hazırladıkları çevre etkinliklerini analiz eder.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders kapsamında çevre duyarlılığı ve çevre bilinci konularına yer verilmektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Çevre ve çevre ile ilgili kavramlar Anlatım, tartışma, soru-cevap
2 Çevre ve çevre ile ilgili kavramlar Anlatım, tartışma, soru-cevap
3 Çevre sorunları Anlatım, tartışma, soru-cevap
4 Çevre sorunları Anlatım, tartışma, soru-cevap
5 Çevre sorunları Anlatım, tartışma, soru-cevap
6 Çevre eğitimi Anlatım, tartışma, soru-cevap
7 Çevre eğitimi Anlatım, tartışma, soru-cevap
8 Çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler Anlatım, tartışma, soru-cevap
9 Çocukta çevre duyarlılığı ve bilinci oluşturma Anlatım, tartışma, soru-cevap
10 Anne-babanın ve öğretmenlerin çocukta çevre duyarlılığı geliştirmedeki rolü Anlatım, tartışma, soru-cevap
11 Çevre ile ilgili kuruluşların çocukta çevre duyarlılığı geliştirmedeki rolü Anlatım, tartışma, soru-cevap
12 Çevre eğitimine yönelik çevre etkinlikleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
13 Çevre eğitimine yönelik çevre etkinlikleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
14 Çevre eğitimine yönelik çevre etkinlikleri Anlatım, tartışma, soru-cevap

Başal, H. A. (2015). Okul öncesi ve ilkokul çocukları için uygulamalı çevre eğitimi (2. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Güzelyurt, T. & Özkan, Ö., (2017). Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi Uygulama Örneği: Merhaba Kozalak ve Kozalağın Sesi Etkinlikleri. Turkish Studies. 12(28): 416. DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12519 3. Yıldız, T. G. (2017). Çevre eğitimi. (5. Baskı). Berrin Akman, Gülden Uyanık Balat ve Tülin Güler, (Ed.). Okul öncesi dönemde en eğitimi: İçinde 279. Ankara: Pegem. 4. Kahriman Pamuk, D. (2021). Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik. Ankara:Anı Y.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Quiz 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 13 2 26
Soru-Yanıt 13 1 13
Bireysel Çalışma 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 5 10
Okuma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 111

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 2 3 2 2
ÖÇ 2 5 2
ÖÇ 3 2 3 2
ÖÇ 4 5 5 5
ÖÇ 5 5 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek