Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL716 | ERKEN ÇOCUKLUKTA ÇEVRE EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, çevre duyarlılığı ve çevre bilinci oluşturmaktır.
Çocuk Gelişimi Programı öğretim elemanları
1 | Öğrenci küçük yaştan itibaren çocukta çevre duyarlılığı ve çevre koruma bilinci oluşturmanın önemini kavrar. |
2 | Çocuklara çevre bilincini kazandırmak için hangi araç ve gereçleri kullanması gerektiğini kavrar. |
3 | Çevreyi koruma bilincinin çocuklara nasıl yerleştirileceğini öğrenir. |
4 | Öğrenci çocukların çevre koruma bilincine sahip olmaları için gereken uygulamaları sınıf içinde nasıl uygulayacağını öğrenir. |
5 | Öğrenciler, hazırladıkları çevre etkinliklerini analiz eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders kapsamında çevre duyarlılığı ve çevre bilinci konularına yer verilmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Çevre ve çevre ile ilgili kavramlar | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
2 | Çevre ve çevre ile ilgili kavramlar | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
3 | Çevre sorunları | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
4 | Çevre sorunları | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
5 | Çevre sorunları | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
6 | Çevre eğitimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
7 | Çevre eğitimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
8 | Çevre eğitiminde kullanılabilecek yöntem ve teknikler | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
9 | Çocukta çevre duyarlılığı ve bilinci oluşturma | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
10 | Anne-babanın ve öğretmenlerin çocukta çevre duyarlılığı geliştirmedeki rolü | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
11 | Çevre ile ilgili kuruluşların çocukta çevre duyarlılığı geliştirmedeki rolü | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
12 | Çevre eğitimine yönelik çevre etkinlikleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
13 | Çevre eğitimine yönelik çevre etkinlikleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap | |
14 | Çevre eğitimine yönelik çevre etkinlikleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
Başal, H. A. (2015). Okul öncesi ve ilkokul çocukları için uygulamalı çevre eğitimi (2. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. Güzelyurt, T. & Özkan, Ö., (2017). Okul Öncesi Dönemde Çevre Eğitimi Uygulama Örneği: Merhaba Kozalak ve Kozalağın Sesi Etkinlikleri. Turkish Studies. 12(28): 416. DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12519 3. Yıldız, T. G. (2017). Çevre eğitimi. (5. Baskı). Berrin Akman, Gülden Uyanık Balat ve Tülin Güler, (Ed.). Okul öncesi dönemde en eğitimi: İçinde 279. Ankara: Pegem. 4. Kahriman Pamuk, D. (2021). Erken Çocukluk Döneminde Çevre Eğitimi ve Sürdürülebilirlik. Ankara:Anı Y.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 13 | 2 | 26 |
Soru-Yanıt | 13 | 1 | 13 |
Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 5 | 10 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 111 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 2 | 3 |