GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL714 ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE MATEMATİK EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.


Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları


1 Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımını yapar, önemini açıklar.
2 Matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemlerini açıklar.
3 Matematik eğitimini ve önemini açıklar.
4 Matematik programlarını açıklar.
5 Problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma kavramlarını açıklar.
6 Sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları ile semboller, işlemler, geometri, mekânda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık kavramlarını açıklar.
7 Matematik etkinliklerini planlar ve uygular.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi Anlatım, soru cevap
2 Matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri Anlatım, soru cevap
3 Matematik eğitimi ve oyun Anlatım, soru cevap
4 Matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids) Anlatım, soru cevap
5 Temel matematiksel kavramlarının kazanılması Anlatım, soru cevap
6 Problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma Anlatım, soru cevap
7 Problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma Anlatım, soru cevap
8 Problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma Anlatım, soru cevap
9 Sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları Anlatım, soru cevap
10 Sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları Anlatım, soru cevap
11 Semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık Anlatım, soru cevap
12 Semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık Anlatım, soru cevap
13 Matematik etkinlikleri planlama ve uygulama. Anlatım, soru cevap
14 Matematik etkinlikleri planlama ve uygulama. Anlatım, soru cevap

Durmaz, B. (2019). Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi. Ankara:Pegem



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 13 1 13
Tartışma 11 1 11
Soru-Yanıt 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 10 2 20
Ev Ödevi 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 88

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 3 3
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5 3
ÖÇ 6 3
ÖÇ 7 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek