Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL714 | ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE MATEMATİK EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama konuları ile ilgili bilgi kazandırmak.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
1 | Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımını yapar, önemini açıklar. |
2 | Matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemlerini açıklar. |
3 | Matematik eğitimini ve önemini açıklar. |
4 | Matematik programlarını açıklar. |
5 | Problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma kavramlarını açıklar. |
6 | Sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları ile semboller, işlemler, geometri, mekânda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık kavramlarını açıklar. |
7 | Matematik etkinliklerini planlar ve uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi, matematik eğitiminde ilke ve standartlar; matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri; matematik eğitimi ve oyun; matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids); temel matematiksel kavramlarının kazanılması, problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma, sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları, semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık; matematik etkinlikleri planlama ve uygulama.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk döneminde matematiğin tanımı ve önemi | Anlatım, soru cevap | |
2 | Matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknikleri ve yöntemleri | Anlatım, soru cevap | |
3 | Matematik eğitimi ve oyun | Anlatım, soru cevap | |
4 | Matematik programları (Building Blocks, STEM, GEMS (Great Explanation in Math and Science, Big Maths for Little Kids) | Anlatım, soru cevap | |
5 | Temel matematiksel kavramlarının kazanılması | Anlatım, soru cevap | |
6 | Problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma | Anlatım, soru cevap | |
7 | Problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma | Anlatım, soru cevap | |
8 | Problem çözme, eşleştirme-karşılaştırma-sınıflandırma-sıralama-örüntü oluşturma | Anlatım, soru cevap | |
9 | Sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları | Anlatım, soru cevap | |
10 | Sayılar ve sayma, sayı kavramının öğretim aşamaları | Anlatım, soru cevap | |
11 | Semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık | Anlatım, soru cevap | |
12 | Semboller, işlemler, geometri, mekanda konum, ölçme, veri analiz-grafik/olasılık | Anlatım, soru cevap | |
13 | Matematik etkinlikleri planlama ve uygulama. | Anlatım, soru cevap | |
14 | Matematik etkinlikleri planlama ve uygulama. | Anlatım, soru cevap |
Durmaz, B. (2019). Erken Çocuklukta Matematik Eğitimi. Ankara:Pegem
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 13 | 1 | 13 |
Tartışma | 11 | 1 | 11 |
Soru-Yanıt | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 7 | 5 |