Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL713 | ÇOCUKTA HAREKET GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Okul öncesi dönem çocuklarının hareket gereksiniminin önemini kavrama, hareket gelişimi çalışmaları için uygun yöntem ve teknikleri kullanma, çocukların büyük kas gelişimini destekleyecek oyunlar geliştirme, uygulama ve değerlendirme, geliştirilen oyunlar aracılığıyla çocukların kavram gelişimlerini destekleme.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
1 | Öğrenciler, çocukların motor gelişimi ve özelliklerini açıklar. |
2 | Öğrenciler oyun ve hareket arasındaki ilişkiyi açıklar. |
3 | Öğrenciler, okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri planlar. |
4 | Öğrenciler, okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri uygular. |
5 | Öğrenciler, okul öncesi eğitim programına uygun hareket etkinlikleri değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hareket gelişimine ilişkin kavram ve kuramlar, yaş dönemlerine göre çocukların hareket gelişim özellikleri, hareket gelişimi değerlendirme yöntem ve teknikleri, çocukların hareket gelişimlerini destekleme ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Gelişimle ilgili kavramlar ve motor gelişim ile bağları | Anlatım, soru cevap | |
2 | Motor gelişimin tanımı, motor gelişimle ilgili temel kavramlar | Anlatım, soru cevap | |
3 | Motor gelişim alanları ve motor gelişimi etkileyen faktörler | Anlatım, soru cevap | |
4 | Yaşam boyu hareket gelişim kuramı (Kum Saati Modeli) | Anlatım, soru cevap | |
5 | 0-6 yaş arası büyüme ve motor gelişim özellikleri | Anlatım, soru cevap | |
6 | Gelişim testlerinin motor gelişim maddelerinin incelenmesi (DENVER, GEÇDA, EGE) ve Sherborne Hareket Gelişim Programı | Anlatım, soru cevap | |
7 | Okul öncesi eğitim programındaki motor gelişim alanı kazanımlarının ve göstergelerinin incelenmesi | Anlatım, soru cevap | |
8 | Okul öncesi eğitim programındaki motor gelişim alanı kazanımlarının ve göstergelerinin incelenmesi | Anlatım, soru cevap | |
9 | Okul öncesi dönem beden eğitimi programı (Harekete sürükleyici etkinlikler, İşlevsel etkinlikler) | Anlatım, soru cevap | |
10 | Okul öncesi dönem beden eğitimi programı (Grup etkinlikleri, Bütün sınıf etkinlikleri) | Anlatım, soru cevap | |
11 | Önceki yıllarda gerçekleştirilmiş programların örnekleri ve uygulama görüntülerinin incelenmesi | Anlatım, soru cevap | |
12 | Önceki yıllarda gerçekleştirilmiş programların örnekleri ve uygulama görüntülerinin incelenmesi | Anlatım, soru cevap | |
13 | Beden eğitimi ve oyun öğretiminde kullanılan yöntemler | Anlatım, soru cevap | |
14 | Öğrenciler tarafından geliştirilen beden eğitimi planlarının sınıfta rol oynama yöntemi ile uygulanması | Anlatım, soru cevap |
Güven. N. M. (2005) Okul Öncesi ve İlköğretimde Beden Eğitimi, Kök Yayıncılık, Ankara. Kale. R. (2003) Okul öncesi Dönemde Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, Nobel Yayınevi, Ankara. Özer,S. D. ve Özer, K. (2014). Çocuklarda Motor Gelişim. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. Özer,S. D. ve Aktop, A. (2014). Motor Gelişimi Anlamak. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 91 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |