Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CGL712 | ÇOCUKTA BİLİM VE TEKNOLOJİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Teknolojinin yararları, bilimde teknolojinin kullanımı, bilimsel düşünmenin önemi, bilimsel düşünme etkinlikleri, bilimsel düşüncenin gelişimini destekleme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.
Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları
1 | Bilim kavramını tanımlayarak, tarihsel gelişimini ifade eder. |
2 | Bilimin doğasının öğretimine ilişkin yaklaşımları tartışarak, etkinlikler düzenler. |
3 | Çocuklarda kavramsal gelişimi, yaklaşımları ve kavramların hangi yollarla öğrenildiğini açıklar. |
4 | Bilimsel süreç becerilerini ve bilimsel tutumu açıklar, STEM (Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik) yaklaşım temelli etkinlik planlar. |
5 | Bilim etkinliklerini uygulama becerilerine sahip olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders kapsamında teknolojinin yararları, bilimde teknolojinin kullanımı, bilimsel düşünmenin önemi, bilimsel düşünme etkinlikleri, bilimsel düşüncenin gelişimini destekleme konularına yer verilmiştir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilim tarihi | Anlatım, soru cevap | |
2 | Bilimin doğası ve öğretimi | Anlatım, soru cevap | |
3 | Çocuk gelişiminde bilimin etkileri | Anlatım, soru cevap | |
4 | Çocuk gelişiminde bilimin etkileri | Anlatım, soru cevap | |
5 | Bilimsel süreç becerileri | Anlatım, soru cevap | |
6 | Bilim ve teknoloji okuryazarlığı | Anlatım, soru cevap | |
7 | Bilim ve teknoloji okuryazarlığı | Anlatım, soru cevap | |
8 | Bilim ve teknoloji okuryazarlığı | Anlatım, soru cevap | |
9 | Çocuk ve teknoloji | Anlatım, soru cevap | |
10 | Çocuk ve teknoloji | Anlatım, soru cevap | |
11 | Çocuk ve teknoloji | Anlatım, soru cevap | |
12 | Bilim eğitiminde bütünleşik program yaklaşımı | Anlatım, soru cevap | |
13 | STEM uygulamaları | Anlatım, soru cevap | |
14 | STEM uygulamaları | Anlatım, soru cevap |
Genç Kumtepe, E. (Ed.). (2016). Çocuk, bilim ve teknoloji. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Kol, S. (2017). Erken çocuklukta teknoloji kullanımı. Ankara: Pegem Akademi. Şimşek, N. ve Çınar, Y. (2008). Okul öncesi dönemde fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Ev Ödevi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Problem Çözümü | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 13 | 1 | 13 |
Soru-Yanıt | 13 | 1 | 13 |
Beyin Fırtınası | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Okuma | 10 | 2 | 20 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 |