GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL712 ÇOCUKTA BİLİM VE TEKNOLOJİ Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Önlisans


Türkçe


Teknolojinin yararları, bilimde teknolojinin kullanımı, bilimsel düşünmenin önemi, bilimsel düşünme etkinlikleri, bilimsel düşüncenin gelişimini destekleme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.


Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları


1 Bilim kavramını tanımlayarak, tarihsel gelişimini ifade eder.
2 Bilimin doğasının öğretimine ilişkin yaklaşımları tartışarak, etkinlikler düzenler.
3 Çocuklarda kavramsal gelişimi, yaklaşımları ve kavramların hangi yollarla öğrenildiğini açıklar.
4 Bilimsel süreç becerilerini ve bilimsel tutumu açıklar, STEM (Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik) yaklaşım temelli etkinlik planlar.
5 Bilim etkinliklerini uygulama becerilerine sahip olur.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders kapsamında teknolojinin yararları, bilimde teknolojinin kullanımı, bilimsel düşünmenin önemi, bilimsel düşünme etkinlikleri, bilimsel düşüncenin gelişimini destekleme konularına yer verilmiştir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bilim tarihi Anlatım, soru cevap
2 Bilimin doğası ve öğretimi Anlatım, soru cevap
3 Çocuk gelişiminde bilimin etkileri Anlatım, soru cevap
4 Çocuk gelişiminde bilimin etkileri Anlatım, soru cevap
5 Bilimsel süreç becerileri Anlatım, soru cevap
6 Bilim ve teknoloji okuryazarlığı Anlatım, soru cevap
7 Bilim ve teknoloji okuryazarlığı Anlatım, soru cevap
8 Bilim ve teknoloji okuryazarlığı Anlatım, soru cevap
9 Çocuk ve teknoloji Anlatım, soru cevap
10 Çocuk ve teknoloji Anlatım, soru cevap
11 Çocuk ve teknoloji Anlatım, soru cevap
12 Bilim eğitiminde bütünleşik program yaklaşımı Anlatım, soru cevap
13 STEM uygulamaları Anlatım, soru cevap
14 STEM uygulamaları Anlatım, soru cevap

Genç Kumtepe, E. (Ed.). (2016). Çocuk, bilim ve teknoloji. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Kol, S. (2017). Erken çocuklukta teknoloji kullanımı. Ankara: Pegem Akademi. Şimşek, N. ve Çınar, Y. (2008). Okul öncesi dönemde fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Problem Çözümü 1 1 1
Tartışma 13 1 13
Soru-Yanıt 13 1 13
Beyin Fırtınası 13 1 13
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 10 2 20
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 88

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 3
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 5 4
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek