GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL711 ÇOCUĞU TANIMA VE DEĞERLENDİRME Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Önlisans


Türkçe


Çocukları tanıma ve değerlendirme yöntem ve teknikleri hakkında temel bilgiler, çocukları gelişim özelliklerine uygun, standart ve standart olmayan tekniklerle gelişimsel değerlendirme ile ilgili yeterlilikleri kazandırmaktır.


Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları


1 Çocuğu tanımanın önemini açıklar.
2 Farklı boyutlarıyla çocukları tanımayı açıklar.
3 Çocukları tanıma ve değerlendirmede kullanılan teknikleri açıklar.
4 Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun tekniği seçip uygular.
5 Çocuğu tanıma ve öğrenme arasındaki ilişkiyi algılar.
6 Çocuğu tanıyarak rehberlik hizmetini destekleyecek doğrultuda davranır.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Erken çocukluk döneminde olan çocukları her yönüyle tanımaya çalışarak, eğitimi için gereken faaliyetleri; çocuğun psikolojik durumu, gelişim özelliklerini dikkate alarak verebilmek ve okul öncesi dönemde öğretmenlerin kullanabileceği çocuk tanıma ölçeklerinin uygulanması yorumlanması hakkında bilgi vermeyi içerir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Bireyi tanımanın amacı ve önemi Anlatım, soru cevap
2 Farklı boyutlarıyla çocukları tanıma Anlatım, soru cevap
3 Çocukları tanıma ilkeleri Anlatım, soru cevap
4 Tanı ve değerlendirmede etkili olan etmenler Anlatım, soru cevap
5 Gözlem tekniği Anlatım, soru cevap
6 Anekdot ve projektif teknikler Anlatım, soru cevap
7 Görüşme Anlatım, soru cevap
8 Görüşme Anlatım, soru cevap
9 Anket Anlatım, soru cevap
10 Ev ziyaretleri Anlatım, soru cevap
11 Gelişimsel değerlendirme ölçekleri Anlatım, soru cevap
12 Oyun temelli tanıma ve değerlendirme Anlatım, soru cevap
13 Çocukları resim yoluyla tanıma Anlatım, soru cevap
14 Çocuğu tanıma tekniklerinin amacına ve çocuğun gelişim seviyesine uygun teknikleri seçme ve uygulama Anlatım, soru cevap

Kumtepe, A.T. (Ed.) (2016). Çocukları tanıma ve değerlendirme. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. Önder, A. (Ed.). (2018). Okul öncesi dönemde çocukları değerlendirme ve tanıma teknikleri. (4. Baskı). Eğiten Kitap. Yıldırım, G. ve Özyılmaz, G. (Ed.) (2020). Çocuğu tanıma ve değerlendirme.(1. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 50
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 50

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Tartışma 5 1 5
Rapor Hazırlama 14 1 14
Rapor Sunma 14 1 14
Bireysel Çalışma 7 2 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 5 10
Okuma 14 1 14
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 103

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek