GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
CGL706 ÇOCUK VE ZEKÂ OYUNLARI Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, akıl yürütmek, bir problemin birden fazla çözüm yolu üzerinde düşünmek, konuyu çok yönlü değerlendirmek ve olaylara problem-çözüm metoduyla yaklaşabilmektir.


Çocuk Gelişimi Programı Öğretim Elemanları


1 Çocuğun zekâ gelişimini açıklar.
2 Çocuğun zekâ gelişimini destekleyecek oyunları bilir ve uygular.
3 Zekâ ve akıl oyunlarının doğasıyla akademik bilgiye sahip olur.
4 Düşünme becerilerini ve bunlara zekâ ve akıl oyunlarının etkisini açıklar.
5 Bireysel, rakip ve grup zekâ ve akıl oyunlarını oynar ve öğretir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Akıl ve zekâ oyunlarında yaklaşımlar, kullanılan yöntem ve teknikler, akıl oyunları, işlem oyunları, strateji oyunları, oyun tasarlama ve yürütme.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Oyunun tanımı ve önemi Anlatım, gösterip yaptırma
2 Oyunun niteliği ve ilkeleri Anlatım, gösterip yaptırma
3 Oyun türleri ve oyun kuramları Anlatım, gösterip yaptırma
4 Oyunların çocuk gelişimindeki yeri ve önemi Anlatım, gösterip yaptırma
5 Çocuğun zekâ gelişimi Anlatım, gösterip yaptırma
6 Zekâ geliştiren oyunlar Anlatım, gösterip yaptırma
7 Zekâ geliştiren çeşitli oyunların öğretimi Anlatım, gösterip yaptırma
8 Zekâ geliştiren çeşitli oyunların öğretimi Anlatım, gösterip yaptırma
9 Zekâ geliştiren çeşitli oyunların öğretimi Anlatım, gösterip yaptırma
10 Zekâ geliştiren çeşitli oyunların planlanması Anlatım, gösterip yaptırma
11 Zekâ geliştiren çeşitli oyunların planlanması Anlatım, gösterip yaptırma
12 Zekâ geliştiren çeşitli oyunların uygulanması Anlatım, gösterip yaptırma
13 Zekâ geliştiren çeşitli oyunların uygulanması Anlatım, gösterip yaptırma
14 Zekâ geliştiren çeşitli oyunların değerlendirilmesi Anlatım, gösterip yaptırma

Devecioğlu, Y., & Karadağ, Z. (2014). Amaç, beklenti ve öneriler bağlamında zekâ oyunları dersinin değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 41-61.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Uygulama/Pratik 1 60
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 1 1 1
Uygulama/Pratik 6 2 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Okuma 5 1 5
Quiz için Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 80

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
ÖÇ 1 2 2
ÖÇ 2 2 3 3 4 2
ÖÇ 3 2 2
ÖÇ 4 2 2
ÖÇ 5 2 5 4 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek